Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door john199
Mijn teefje chica heeft 6 dagen geleden geworpen en is dus hele dagen bezig met voeden en zorgen voor haar pupsels moet haar echt manen te gaan plassen maar tot zover gaat het allemaal wel goed maar nu krijgt ze op haar gewrichten knie elleboog kale plekjes waarschijnlijk doorliggen of zo kan ik hier iets op smeren om dit tegen te gaan of moet ik er niets aan doen
Door Angelique
john199 schreef: Mijn teefje chica heeft 6 dagen geleden geworpen en is dus hele dagen bezig met voeden en zorgen voor haar pupsels moet haar echt manen te gaan plassen maar tot zover gaat het allemaal wel goed maar nu krijgt ze op haar gewrichten knie elleboog kale plekjes waarschijnlijk doorliggen of zo kan ik hier iets op smeren om dit tegen te gaan of moet ik er niets aan doen
Tja, dat kan gebeuren bij die zorgzame tiepjes. Je moet de plekken nu soepel weten te houden dat ze ze niet kapot kan schaven. Daarvoor zou ik de plekken insmeren met uierzalf of vaseline, in ieder geval iets vettigs wat de pups niet kan schaden. Ik weet niet wat je op de bodem hebt liggen, maar een zachte ondergrond wil vaak voorkomen dat dit soort plekken ontstaan.
Wel heerlijk dat je teefje zo goed voor haar puppels zorgt, meestal hebben ze na een week of twee alweer wat vaker de behoeft om wat meer op zichzelf te zijn, dus het "doorligprobleem" is mar van relatief korte duur. Wel kan ze natuurlijk nog aan het eind van de zoogperiode finaal uit vacht gaan, maar dat is normaal. Hoeveel pups heb je trouwens?

Barfplaats wordt gesponsord door