Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Natuurlijker-Wijs
Ik heb een vraagje betreft onze vizsla-reu van 14 1/2 jaar. In januari is er een nagel van zijn voorpoot afgegaan en daarna is hier een ontsteking in gekomen. Na 10 dagen antibiotica was de ontsteking nog niet weg en kreeg ik van de dierenarts een nieuwe kuur van 10 dagen. Nu is deze kuur ook weer over. De wond aan zijn poot is nog niet helemaal dicht maar ziet er al stukken beter uit. Ik zit te twijfelen of ik nu weer naar de DA zal gaan voor alweer antibiotica(want dat raadde ze me aan bij de DA) of dat ik misschien iets anders kan proberen....en als het nodig is na het weekend terug naar de DA.

Groetjes Monique
Door Lizzy
Je kunt proberen om inwendig vitamine C (begin met 500 mg en bouw op naar 1000 a 1500 mg per dag. Als je hond bij 700 of 1000 of 1200 mg vitamine C diarree krijgt: iets minder gaan geven en deze dosering een week of 1 a 2 aanhouden). En uitwendig de wond druppelen met Echinacea Extra Forte van Bloem. Dat is met Plantago en Cat's Claw. Als de wond opgedroogd is na het druppelen: propolis-zalf (honingzalf) erop smeren. En inwendig ook propolis geven.
Door Natuurlijker-Wijs
Hoi Lizzy,

Bedankt voor je antwoord. Kan ik deze producten gewoon bij een reformzaak halen?

Ik ben vanmiddag toch nog naar de DA geweest en deze was tevreden over de wond, dus gelukkig geen antibiotica kuur meer. Er zit nog wel een kleine ontsteking en ik heb speciale zalf meegekregen om er 2 x per dag op te smeren.
Voorlopig moet Pluto nog wel zijn speciale schoentje aan. Gelukkig heeft hij er geen last van en rent hij net zo vrolijk rond als altijd  :dog:

Afbeelding
Door Lizzy
Echinacea Extra Forte van Bloem kun je bij vrijwel iedere drogist kopen. Propolis bij inderdaad reformwinkels. Vitamine C bij beide. En als je toch aan het shoppen bent: neem dan gelijk probiotica mee voor hem! Door de AB kuren krijgt zijn darmflora een enorme optater en dat kun je met probiotica weer goed maken.

Gave foto trouwens. Hij ziet er zeker heel happy uit met z'n schoen :)!
Door Natuurlijker-Wijs
Ik heb vandaag de vitamine-C en de Echinacea Extra Forte van Bloem gehaald voor Pluto.
Betreft de probiotica heb ik nog wel een vraag, kan ik het beste de capsules nemen of het granulaat of is het misschien beter om de Sana-Pron via www.hondenwebshop.nl te bestellen?
En hoe geef je probiotica het beste, de vrouw uit de winkel zei dat ik het beste 's ochtends voor het eten of 's avonds voor het slapen kon geven, maar het moest wel opgelost worden in water  ???
Door Nitus
Van probiotica gebruik ik het liefst capsules of losse poeder. De capsules maak ik open en strooi ik over het eten of door een beetje yoghurt of hüttekäse (2x per dag), gaat prima zo.
Door Natuurlijker-Wijs
Dank je wel voor jullie hulp!
Ik ben net teruggeweest om de probiotica te kopen, de vrouw die mij gisteren had geholpen kwam naar me toe en vertelde dat ze het nog op internet voor me had opgezocht. Ik heb nu een potje met 60 gram granulaat meegenomen. Wel heel lief dat ze het nog had opgezocht.
Verder ben ik gisteren begonnen met het druppelen met Echinacea Extra Forte van Bloem en ik zie nu al meer resultaat dan voorheen. Het wondje op de poot is al bijna dicht  :groupwave2:

Bedankt voor de goede tips!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door