Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathy
Winny ( 10 jaar )van mij heeft in het verleden een chronische maag darmontsteking gehad , ben daarvoor naar de Kortenord geweest , en het is met medicatie weer goed gekomen , al hoewel haar darmen altijd gevoelig zijn gebleven .

Nu krijgt ze vanaf Zondag Carnibest ( met heet water ) , de eerste dagen was aan ontlasting goed , maar op Woensdag morgen was het eerste beetje goed en de rest wat meer prut , de rest van de dag was het weer oke .

Moet ik even afwachten hoe dat verder gaat ? of moet ik haar probiotica geven ? en dan welke want er staan verschillende heb ik gelezen .

Gr Jet
Laatst gewijzigd door Cathy op do 15 feb 2007, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Ik zou zeker probiotica geven. Je kunt verschillende geven. Ik vind zelf die van Akropharma goed. Hier zie je een link naar een test van probiotica door de Consumentenbond: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 820.0.html

Maar verder kun je dit gerust even afwachten hoor. Overigens heerst er ook een diarree-virus. Het kan zijn dat je hond dat heeft opgelopen. Hoewel ik eerder denk dat dit van de voer-verandering is en dat heeft gewoon even z'n tijd nodig.
Door Lizzy
Cathy schreef: Thanks voor het antwoord !

Graag nog advies hoelang te geven ?

Gr Jet
De probiotica? Die kun je voorlopig blijven geven hoor. Ik zou in ieder geval een weekje of 3 a 5 geven. Is de ontlasting een beetje dun of waterdun?
Door Cathy
Lizzy schreef: De probiotica? Die kun je voorlopig blijven geven hoor. Ik zou in ieder geval een weekje of 3 a 5 geven. Is de ontlasting een beetje dun of waterdun?
Eerst is het stevig en dan is het prut , dus geen waterdun  , maar dat heeft ze alleen met de eerste ontlasting van de dag , de rest van de dag is het weer goed !

Gr Jet
Door Lizzy
Cathy schreef: Eerst is het stevig en dan is het prut , dus geen waterdun  , maar dat heeft ze alleen met de eerste ontlasting van de dag , de rest van de dag is het weer goed !

Gr Jet
OK. Ik schat in dat dat nog wel over gaat. En zolang je hond actief is en niet ziek is: zou ik me geen zorgen maken.
Door Cathy
Ben op Vrijdag met Probiotica begonnen , Zaterdag morgen was haar ontlasting wat groen  :o en wat dun ( geen water ) , een uur later was het wat meer drol , en nog wat dun , de rest van de dag redelijk , en vanmorgen was het helemaal super  8), wat kan een mens blij zijn  voor een hond die zovaak aan de prut is geweest .

Gr Jet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door