Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
[quote="Joke Miedema"]
Ze krijgt idd ook regelmatig lever.
[/quote]
Moet wel rauwe lever zijn om laxerend te werken, gekookte lever kan constiperend werken..
'n rauw eitje alle bladgroentes en Avocado helpt ook
of pluk zuurkool,vijgen of dadels.
'n halve appel (met schil) laten kluiven?
Door ~Joke~
De boel is gelukkig weer op gang ik heb pruimen en vlokruid[solgar] gehaal. Een appel opkluiven zal ze heerlijk vinden  ;)Ik zal alle middeltjes opslaan dan kan ik experimenteren wat bij haar het beste werkt. Lever eet ze altijd rauw het rauwe eitje heeft ze net opgeslobberd  ;)
Door tieneke
[quote="toetie58"]
;)hoi hoi.
mijn knuffie heeft ook een keer verstoppingen gehad en alles wat ik voor haar haalde at ze gewoon domweg niet!
en rijst stopt inderdaad!
en het gekke is dat ik nu een zak brokken heb gehaald wat ze eet als koekjes!
het heet Super Lekker van de Welkoop.
ze zien er uit als Frolic. en het is een licht met donkere paarse zak.
het bevat granen,vlees,groente,vitamines en mineralen.
het is een complete maaltijd en licht verteerbaar!!!!!
ik dacht het als snack te halen maar nu heb ik twee vliegen in 1 klap.
je zou het kunnen proberen. ;)
groetjes van toetie 58
[/quote]
Dit is een rauwforum,hier voeren we geen brok  ;)
Door 202Spots
[quote="Joke Miedema"]
De boel is gelukkig weer op gang ik heb pruimen en vlokruid[solgar] gehaal. Een appel opkluiven zal ze heerlijk vinden  ;)Ik zal alle middeltjes opslaan dan kan ik experimenteren wat bij haar het beste werkt. Lever eet ze altijd rauw het rauwe eitje heeft ze net opgeslobberd  ;)
[/quote]
Fijn dat ze weer op gang is! :D
De pruimen wel 'n beetje in kleine stukjes knippen hoor!
Paar walnoten of amandels zijn trouwens ook goed!
Of 'n lepel pindakaas kan ook! ;)
Door K&D
Als je extra vezel geeft moeten ze wel meer drinken dan normaal, anders dikt de ontlasting alleen maar in.
Je zou kunnen  proberen om haar een poosje op (niet schieten, ik opper maar wat) Rodi te zetten, dat bevat geen bot maar een calciumpreparaat. En dat aanvullen met wat olie voor de smeuiigheid. Heel af en toe geef ik hier Rodi compleet rund/groente, en ze poepen dan soepeler dan met barf.
Is de darmflora wel goed? Dat kan ook een oorzaak zijn voor darmproblemen.
Door ~Joke~
202spots schreef: Fijn dat ze weer op gang is! :D
De pruimen wel 'n beetje in kleine stukjes knippen hoor!
Paar walnoten of amandels zijn trouwens ook goed!
Of 'n lepel pindakaas kan ook! ;)
Ik heb eerst maar 1 pruim gegeven en idd in stukjes geknipt  ;)
Door ~Joke~
Lindsey schreef: Als je extra vezel geeft moeten ze wel meer drinken dan normaal, anders dikt de ontlasting alleen maar in.
Je zou kunnen  proberen om haar een poosje op (niet schieten, ik opper maar wat) Rodi te zetten, dat bevat geen bot maar een calciumpreparaat. En dat aanvullen met wat olie voor de smeuiigheid. Heel af en toe geef ik hier Rodi compleet rund/groente, en ze poepen dan soepeler dan met barf.
Is de darmflora wel goed? Dat kan ook een oorzaak zijn voor darmproblemen.
Ik hou de rodi in mijn achterhoofd maar het gaat nu goed.
Door ~Joke~
We zijn vorige week bij de homeopaat geweest [[Lies Vedder]. Bij onderzoek ontdekte ze een pijnlijke plek in Penny's rug. Ze adviseerde fysiotherapie maar eerst een second opinion van onze eigen da. Penny kreeg nux-vomica mee en daar doet ze het erg goed op.
Vanmiddag zijn we bij onze da voor de second opinion geweest. Hij had alle foto's van Penny bekeken en ontdekte bij t12 en t13 vernauwde tussenwervelruimte. Het is in het gebied waar de zenuwen lopen die o.a. de dikke darm aansturen. Dit rugprobleem kan de oorzaak van de steeds terugkerende verstoppingen zijn in combi met verklevingen en littekenweefsel. Penny krijgt nu eerst 3 weken wervel H, als dit niet voldoende verbetering geeft fysiotherapie.
Het lijkt er dus op dat de puzzel min of meer is opgelost. Bij het heiligbeen is ook een plek met te weinig ruimte maar dit kan in het ergste geval tot incontinentie lijden [daar zitten we niet op te wachten]
Door Lizzy
Joke Miedema schreef: We zijn vorige week bij de homeopaat geweest [[Lies Vedder]. Bij onderzoek ontdekte ze een pijnlijke plek in Penny's rug. Ze adviseerde fysiotherapie maar eerst een second opinion van onze eigen da. Penny kreeg nux-vomica mee en daar doet ze het erg goed op.
Vanmiddag zijn we bij onze da voor de second opinion geweest. Hij had alle foto's van Penny bekeken en ontdekte bij t12 en t13 vernauwde tussenwervelruimte. Het is in het gebied waar de zenuwen lopen die o.a. de dikke darm aansturen. Dit rugprobleem kan de oorzaak van de steeds terugkerende verstoppingen zijn in combi met verklevingen en littekenweefsel. Penny krijgt nu eerst 3 weken wervel H, als dit niet voldoende verbetering geeft fysiotherapie.
Het lijkt er dus op dat de puzzel min of meer is opgelost. Bij het heiligbeen is ook een plek met te weinig ruimte maar dit kan in het ergste geval tot incontinentie lijden [daar zitten we niet op te wachten]
Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk interessant! Ik ben heel benieuwd of deze nieuwe aanpak de darmproblemen op gaat lossen!
Door conleeuw
Joke Miedema schreef: We zijn vorige week bij de homeopaat geweest [[Lies Vedder]. Bij onderzoek ontdekte ze een pijnlijke plek in Penny's rug. Ze adviseerde fysiotherapie maar eerst een second opinion van onze eigen da. Penny kreeg nux-vomica mee en daar doet ze het erg goed op.
dit zou natuurlijk een logische verklaring kunnen zijn voor de verstoppingen ;) ok, je wordt er niet vrolijk van, maar nu weet je wel weer meer, en kan je mischien door het aanpakken van de bron van het probleem werken naar een oplossing en wellicht geen vertoppingsproblemen meer ;)
Door ~Joke~
Lizzy schreef: Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk interessant! Ik ben heel benieuwd of deze nieuwe aanpak de darmproblemen op gaat lossen!
Ik ook Lizzy. We werken nu van twee kanten aan het probleem: via de rug en via dieet. Ik heb vanmorgen nog even contakt met Lies Vedder gehad, ze wil er fysiotherapie bij omdat het wervelprobleem een blokkade in het lendengebied veroorzaakt. Daar gaf Penny bij onderzoek  nl ook pijn aan. Maar daar hebben we het volgende week verder over dan moet ik haar weer bellen. Mochten er eerder problemen zijn dan moet ik eerder bellen. Maar dat verwacht ik niet want Penny poept op het ogenblik als een tierelier  ;) ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door