Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Duco
Heeft er iemand een idee of je hond allergisch kan zijn voor Zymoral poeder?
Ik ben twee jaar aan het tobben geweest met mijn duitse herder. Zijn alvleesklier werkt niet en daarom heeft / had hij Zymoralpoeder nodig om zijn ontlasting goed te krijgen.
Hij bleef broodmager en hij werd helemaal kaal en zijn huid werd zwart en ging stinken.
Ik heb hier op het forum het advies gekregen om vers te gaan voeren, en dat ben ik aan het begin van dit jaar gaan doen. Ik ben hem carnibest gaan voeren. Dit was alleen mogelijk als ik er twee schepjes Zymoral over deed. dan bleef zijn ontlasting goed. Hij bleef broodmager en zijn huid / vacht bleef een ramp.
Tot ik er achter kwam dat als ik meer zymoral gaf dat zijn ontlasting beter werd en zijn huid slechter. Gaf ik minder poeder dan werd de ontlasting minder en de huid wat beter. Ik heb hem ook het Satin Balls recept en borage olie gegeven en probiotica en bananen en kwark en honing enz...............
Niets hielp.
Tot ik het idee kreeg dat hij niet tegen de zymoralpoeder kon.
Ik ben toen overgestapt op Duck Pancreas en dan hoef je geen zymoral te geven. Wat gebeurd er: In 3,5 maand tijd is zijn huid weer mooi blank. Zijn vacht weer prachtig en zijn gewicht ging omhoog van 28 naar 36 kg.

Ik heb contact opgenomen met het dierenziekenhuis of ze een allergie test kunnen doen met zymoralpoeder? De arts is het gaan uitzoeken en zei me dat het met een test niet mogelijk is. Het is alleen mogelijk door nu weer poeder te geven en te kijken of hij weer achteruit gaat.
Wat me erg opviel was dat de arts zei dat hij was gaan uitzoeken wat duck voer precies was en toen hij er over gelezen had en mijn verhaal had gehoord kon hij maar 1 ding zeggen: Ik ben erg onder de indruk van wat duck voer doet. Hij zou het eens goed gaan volgen om andere honden met problemen ook vers voer te adviseren.
Dat vind ik netjes van een DA.

Heeft er iemand ervaring met Zymoral?

Wim
Door 202Spots
Ik heb geen ervaring met Zymoral, en ben blij dat 't probleem opgelost lijkt, maar ik vroeg me af waarom met al de symtomen die je hond had...waarom er nooit 'n schildklier test was gedaan..
Door Lizzy
Nee, ik heb ook nooit eerder van deze bijwerkingen gehoord bij zymoral. Ik heb ook de bijsluiter er even bijgezocht : http://www.astfarma.nl/bijsluiter.asp?Id=68 en daar staat niks over dit soort bijwerkingen.

Overigens heb ik al wel meerdere malen gehoord dat verse pancreas toch echt vele malen beter werkt als de poeders.
Door Miekie
Ik heb wel ervaring met Zymoral maar heb nooit huid of vachtverandering gezien.Mijn kat kreeg het over z'n eten en kreeg na een aantal jaren veel klachten:overgeven,afvallen,de DA vertelde toen dat na langdurig gebruik van Zymoral de maagwand wordt aangetast omdat die als het ware ook 'verteerd'wordt door de Zymoral.Heb jij daar nog nix van gemerkt bij je hond?
Door Duco
Miekie schreef: Ik heb wel ervaring met Zymoral maar heb nooit huid of vachtverandering gezien.Mijn kat kreeg het over z'n eten en kreeg na een aantal jaren veel klachten:overgeven,afvallen,de DA vertelde toen dat na langdurig gebruik van Zymoral de maagwand wordt aangetast omdat die als het ware ook 'verteerd'wordt door de Zymoral.Heb jij daar nog nix van gemerkt bij je hond?
Nee daar heeft Duco geen last van gehad dat zijn maagwand was aangetast.Tenminste dat denk ik. Alleen wilde hij niet groeien ook al gaf ik hem 2 kilo carnibest + satin balls recept etc.
Plus dat zijn huid helemaal zwart was en hij enorm stonk en hij was bijna helemaal kaal. Nu krijgt hij minder voer ( Duck ) en hij groeit prima en zijn huid is weer goed en een prachtige vacht. Ik weet zeker dat het door de Zymoral kwam.
Laatst gewijzigd door Duco op wo 19 jul 2006, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bizil2000
Hallo,

We hebben goede resultaten met zymoral,1 schepje over een bak Hill's canine brokken  i/d voer en tevens 1 schep over een bak witte rijst met rodi  diepvries vlees.

Je ziet de hond groeien en de klachten minimaliseren,geen braak,winderigheid of diaree.

belangrijk is echter om geen tafel eten en/of snoeperijen te geven alleen s chmackos van pedigree strips worden er goed bij verdragen.

graag reaktie bij voldoening  ;D
Laatst gewijzigd door bizil2000 op vr 09 feb 2007, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Golum
bizil2000 schreef: Hallo,

We hebben goede resultaten met zymoral,1 schepje over een bak Hill's canine brokken  i/d voer en tevens 1 schep over een bak witte rijst met rodi  diepvries vlees.

Je ziet de hond groeien en de klachten minimaliseren,geen braak,winderigheid of diaree.

belangrijk is echter om geen tafel eten en/of snoeperijen te geven alleen s chmackos van pedigree strips worden er goed bij verdragen.

graag reaktie bij voldoening  ;D
Phoe nou als ik bovenstaande berichten lees zou ik eerder voor de duck pancreas gaan...
Door Lizzy
En tegenwoordig kun je bij het Islam Centrum in Rotterdam verse pancreas bestellen/kopen!

En bizil2000: volgens mij moet je vooral nog goed rondneuzen hier, want je bent hier namelijk aangeland op een rauw en versvoer forum. Hill's en Pedigree zijn bepaald geen gezonde voedingsmiddelen voor een hond.
Door Sella
Ik heb ook al zo mijn reserves om zymoral te geven.
Wij moeten donderdag bloed prikken voor epi en om zijn algehele conditie te bekijken omdat er ook gezwollen lymfeknopen zijn en pijn met het opensperren van de bek. Geen infectie te zien in de bek en bij aanraken kaakgewricht is dat pijnlijk aan allebei de kanten, omdat er sowieso een sterke verdenking is op epi wachten we het algemeen bloedbeeld ook af voor we verder gaan zoeken wat er aan de hand is met onze oud duitse herder.
Wij gaan bij epi verse pancreas voeren nu het godzijdank bij het islam center te verkrijgen is.
Fijne mensen!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door