Heeft er iemand een idee of je hond allergisch kan zijn voor Zymoral poeder?
Ik ben twee jaar aan het tobben geweest met mijn duitse herder. Zijn alvleesklier werkt niet en daarom heeft / had hij Zymoralpoeder nodig om zijn ontlasting goed te krijgen.
Hij bleef broodmager en hij werd helemaal kaal en zijn huid werd zwart en ging stinken.
Ik heb hier op het forum het advies gekregen om vers te gaan voeren, en dat ben ik aan het begin van dit jaar gaan doen. Ik ben hem carnibest gaan voeren. Dit was alleen mogelijk als ik er twee schepjes Zymoral over deed. dan bleef zijn ontlasting goed. Hij bleef broodmager en zijn huid / vacht bleef een ramp.
Tot ik er achter kwam dat als ik meer zymoral gaf dat zijn ontlasting beter werd en zijn huid slechter. Gaf ik minder poeder dan werd de ontlasting minder en de huid wat beter. Ik heb hem ook het Satin Balls recept en borage olie gegeven en probiotica en bananen en kwark en honing enz...............
Niets hielp.
Tot ik het idee kreeg dat hij niet tegen de zymoralpoeder kon.
Ik ben toen overgestapt op Duck Pancreas en dan hoef je geen zymoral te geven. Wat gebeurd er: In 3,5 maand tijd is zijn huid weer mooi blank. Zijn vacht weer prachtig en zijn gewicht ging omhoog van 28 naar 36 kg.
Ik heb contact opgenomen met het dierenziekenhuis of ze een allergie test kunnen doen met zymoralpoeder? De arts is het gaan uitzoeken en zei me dat het met een test niet mogelijk is. Het is alleen mogelijk door nu weer poeder te geven en te kijken of hij weer achteruit gaat.
Wat me erg opviel was dat de arts zei dat hij was gaan uitzoeken wat duck voer precies was en toen hij er over gelezen had en mijn verhaal had gehoord kon hij maar 1 ding zeggen: Ik ben erg onder de indruk van wat duck voer doet. Hij zou het eens goed gaan volgen om andere honden met problemen ook vers voer te adviseren.
Dat vind ik netjes van een DA.
Heeft er iemand ervaring met Zymoral?
Wim