Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door -Saskia-
Wodka is in de lappenmand...
Van het weekend een "gedwongen" logeerpartijtje elders, omdat onze huis-oppas plotseling niet kon komen. Deze mensen zijn welwillend, maar onervaren, dus ik had Carnibest voor de meiden meegegeven, in het kader van "makkelijk, toch vers".

Wat er gebeurd is weet ik niet, de Newfs hebben nergens last van, maar Wodka is aan de diarree en geeft over. Geheel unlike Wodka moet ze om de haverklap naar buiten, poepen. Er komt nauwelijks iets uit, maar wat eruitkomt is lichtbruine drap.

Gisteren heb ik haar gewoon kalfsstaart laten eten, in de hoop dat het normale patroon haar binnenste weer wat tot rust zou laten komen, maar helaas. Gisteravond kwam er een halfverteerde kalfsstaartstukjes in een grote golf uit en ook vannacht heb ik haar 2 keer naar buiten gelaten.

Eigenlijk was mijn plan vanavond weer gewoon te voeren, maar ik weet het even niet zo zeker.
Zal ik beter een dag vasten? Of wel iets van groentenmix met yoghurt? Paar kippennekjes? Voor de Newfs liggen er eendenpoten klaar, maar die lijken me wat vet voor Wodka nu.

Wat zouden jullie doen?
Thanks alvast!
Door *Natasja*
Als ze verder niet echt ziek oogt, zou ik haar een dagje alleen yoghurt of biogarde, eventueel met wat groentemix, geven. En Okugest om haar buik tot rust te brengen.
Door Lizzy
Ik zou ook wat Okugest geven. En verder: als ze niet lekker is : ik zou niks geven. En als ze wel honger heeft: beetje wat yoghurt inderdaad en wat klein gesneden vlees.
Door -Saskia-
Ze heeft weldegelijk honger. Staat al de hele middag ongeduldig te trappelen. Ik geef haar maar wat yoghurt met groentenmix, als het erin blijft, vanavond laat nog wat kip.

Dank!
:-*
Door Eef+Stippels
Ik geef bij diarree geen barf met bot (ivm slechte vertering) maar spier- of orgaanvlees/kvv, met Okugest.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op vr 02 feb 2007, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door -Saskia-
Ik heb haar in eerste instantie alleen yoghurt en groentenmix gegeven, de andere meiden buiten laten eten. Maar Wodka laat zich niet foppen...die wist weldegelijk dat ze in het ootje werd genomen, achtergesteld werd... ::)

Ze bleef rondrennen en draaien en keren. Yoghurt en groentenmix waren niet afdoende haar honger te stillen. Helaas geen Okugest in huis, (morgen meteen regelen), maar ik heb haar dus ook de kippennekken gevoerd. Het ging erin als koek. Daarna is ze op de bank in slaap gevallen en daar ligt ze nu nog steeds...

Ik hoop dat het goed gaat, het ziet er in ieder geval al rustiger uit dan gisteren.
Door Lizzy
-Saskia- schreef: Ik heb haar in eerste instantie alleen yoghurt en groentenmix gegeven, de andere meiden buiten laten eten. Maar Wodka laat zich niet foppen...die wist weldegelijk dat ze in het ootje werd genomen, achtergesteld werd... ::)

Ze bleef rondrennen en draaien en keren. Yoghurt en groentenmix waren niet afdoende haar honger te stillen. Helaas geen Okugest in huis, (morgen meteen regelen), maar ik heb haar dus ook de kippennekken gevoerd. Het ging erin als koek. Daarna is ze op de bank in slaap gevallen en daar ligt ze nu nog steeds...

Ik hoop dat het goed gaat, het ziet er in ieder geval al rustiger uit dan gisteren.
En en, hoe is het?
Door -Saskia-
Lief dat je het vraagt!  :-*
We hebben allemaal een heerlijk rustige nacht gehad, niet naar buiten, geen onverwachte overgeefsels als presentje. Het gaat goed met Wodka!

Vanavond nog alleen spiervlees op het menu, morgen weer aan het kluiven.
Door Eef+Stippels
-Saskia- schreef: Lief dat je het vraagt!  :-*
We hebben allemaal een heerlijk rustige nacht gehad, niet naar buiten, geen onverwachte overgeefsels als presentje. Het gaat goed met Wodka!

Fijn dat het beter gaat!
Door Lizzy
-Saskia- schreef: Lief dat je het vraagt!  :-*

He, fijn dat het goed gaat met Wodka!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door