Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
Eerllijk gezegd durf ik er niets op te smeren. Ik heb het net weer verbonden, anders had ik ff een fotootje gemaakt maar het is gewoon een flinke wond en smeren vind ik dan wat eng.

De wond heeft vanmiddag aan de lucht gedroogd en nu, omdat ze begon te likken, heb ik er weer wat om gedaan. De poot is weer geslonken tot normale proporties en het lijkt alsof ze nergens last van heeft.

Ik heb vanmiddag wel arnica, traumeel en verband ingeslagen maar helaas op mijn werk laten liggen.

Ik hou het allemaal in de gaten en hoop dat het niet gaat ontsteken. Vooralsnog is alles rustig.
Door Erna
De ene hond reageert blijkbaar anders dan de andere en de ene wond is de andere niet.

Ze heeft geen pijn, ze loopt goed, heeft geen koorts en de poot is ook niet dik. Ik heb vanmorgen het verband eraf gehaald en ook eraf gelaten. Het moet nu aan de lucht drogen en genezen.

Als ondersteuning krijgt ze arnica, antibiotica en metacam en dat moet het doen. Er komt wel wat wondvocht uit maar de ab zal ervoor zorgen dat dat ook snel stopt.

Het is een open wond zodat het vuil er ook goed uit kan. Ik heb het uitgespoeld en maak het iedere dag schoon.
Door danielle1980
een tijdje geleden had ik hier ook n vraag gezet over poot met grote wond.
ook ab gehad, niet gehecht terwijl dat wel het beste was geweest, werd uiteindelijk wat ontstoken. :-\

na tips werd biotex niets en dus heb ik verder niets gedaan, alleen 2 keer wondgel gespoten en de randen met waterstof en elke dag traumeel, het is nu mooi aan t genezen. ;)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 24 jan 2007, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sonja
Ik gebruik voor wonden meestal propolistinctuur dat ik met een sprayflesje aanbreng. En dan spuit ik ook wat in het bekkie.
Door Lizzy
Erna schreef: De ene hond reageert blijkbaar anders dan de andere en de ene wond is de andere niet.

Ze heeft geen pijn, ze loopt goed, heeft geen koorts en de poot is ook niet dik. Ik heb vanmorgen het verband eraf gehaald en ook eraf gelaten. Het moet nu aan de lucht drogen en genezen.

Als ondersteuning krijgt ze arnica, antibiotica en metacam en dat moet het doen. Er komt wel wat wondvocht uit maar de ab zal ervoor zorgen dat dat ook snel stopt.

Het is een open wond zodat het vuil er ook goed uit kan. Ik heb het uitgespoeld en maak het iedere dag schoon.
Volgens mij gaat het helemaal de goede kant op met Maartje! Gelukkig maar!
Door Erna
Het gaat ook goed. Normaal gesproken had er natuurlijk best ff een krammetje in gemogen maar dat ging ff niet. Voor nu ziet het er allemaal heel rustig uit en heeft ze meer last van een gekrenkt ego dan van haar poot. Ze heeft ook niets geleerd want ze staat nog steeds op andermans eten te loeren. De wond zit niet op een gedeelte wat buigt zodat het rustig blijft.

Al met al is de rust teruggekeerd hier. Nik is niet meer loops zodat Joris ook weer rustig is. Dakota en Sebastiaan lopen op het einde van hun schijnzwangerschap en dat scheelt stukken.

en het op bed slapen helpt natuurlijk ook.  ;D
Door Lizzy
Erna schreef: Het gaat ook goed. Normaal gesproken had er natuurlijk best ff een krammetje in gemogen maar dat ging ff niet. Voor nu ziet het er allemaal heel rustig uit en heeft ze meer last van een gekrenkt ego dan van haar poot. Ze heeft ook niets geleerd want ze staat nog steeds op andermans eten te loeren. De wond zit niet op een gedeelte wat buigt zodat het rustig blijft.

Al met al is de rust teruggekeerd hier. Nik is niet meer loops zodat Joris ook weer rustig is. Dakota en Sebastiaan lopen op het einde van hun schijnzwangerschap en dat scheelt stukken.

en het op bed slapen helpt natuurlijk ook;D
Ik denk van wel ja ;D!

Gelukkig dat het goed gaat! En dat de meiden weer een beetje door de loopsheden/schijnzwangerschappen heen zijn. Pffft!
Door Amaryllis
Ik heb zoiets ook vrij recent gehad en het wilde na het dichtnieten niet genezen.Want het moet toch echt met een paar dagen dicht zijn!!!
Ik heb toen onder plaatselijke verdoving, de wondranden weg laten knippen en toen zijn er weer krammen ingegaan, normaal is dit 10 dagen ,maar we hebben ze langer laten zitten omdat er spanning zat op de huid.

Een hele goede wondgenezer is ACEDERMZALF is echt wonderspul!!!!! Je ziet de wond binnen enkele uren gewoon verbeteren, rustig worden.SAcedermzalf wordt na operatieve ingrepen ed gebruikt om de huid sneller te genezen, snele celvernieuwing ed,Daarnaast een ontsmettende werking. Als de wond dan helemaal goed dicht is kun je overgaan op calendula voor littekenweefsel tegen te gaan

Ik zou trouwens die poot niet inpakken meer, want kan het gaan broeien en dus kan op bacterien nemen dan toe en dan is het wel erg moeilijk met die antibiotica om dit aan te gaan.Zou AB gebruiken met remedil ipv.metacam, omdat remedil een ontstekende werking heeft en metacam alleen een pijnstiller .Zou ook niet meer spoelen met wat dan ook, is niet meer nodig, het lichaam moet zelf de rest opruimen aan vuil. Sterkte
Door Erna
Amaryllis schreef:
Een hele goede wondgenezer is ACEDERMZALF is echt wonderspul!!!!! Je ziet de wond binnen enkele uren gewoon verbeteren, rustig worden.SAcedermzalf wordt na operatieve ingrepen ed gebruikt om de huid sneller te genezen, snele celvernieuwing ed,Daarnaast een ontsmettende werking.
Ik ken de acedermzalf niet maar wel de spray en ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat iets heel anders zou zijn. In ieder geval is Acederm wondspray bedoeld om een wond te ontsmetten. Dus geen Daarnaast werking maar de voornaamste werking. Doordat de wond ontsmet wordt is er een snellere genezing.
Ik zou trouwens die poot niet inpakken meer, want kan het gaan broeien en dus kan op bacterien nemen dan toe en dan is het wel erg moeilijk met die antibiotica om dit aan te gaan.

Zoals ik al meldde is het verband er al een paar dagen vanaf.
Zou AB gebruiken met remedil ipv.metacam, omdat remedil een ontstekende werking heeft en metacam alleen een pijnstiller .Zou ook niet meer spoelen met wat dan ook, is niet meer nodig, het lichaam moet zelf de rest opruimen aan vuil. Sterkte
Beide is bagger maar sinds ik een hond ken die op Rymadil een epileptische aanval kreeg hoef ik het niet meer. Dan maar Metacam, die ook een ontstekende werking heeft.  En zolang de wond open is wordt hij twee keer per dag schoongemaakt zodat het niet de kans krijgt om te ontsteken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door