leni schreef:
mij Lizzy als ze pijn/jeuk heeft aan haar ogen.en dat is echt niet leuk!!!!
Zena zit nu op advies van Carnibest op de lam/rijst min toch 6 weken he?
OK, dus jeuk en pijn aan de ogen... Is dit niet een kwaal die vaker voor komt bij de witte boxer?
Ik raad je zeker aan om Similasan nr 2 te gaan gebruiken. Dat werkt in ieder geval verzachtend en het kan geen kwaad. Maar ik denk dat ik toch naar een holistisch dierenarts zou gaan, als ik jou was.
En, zeker vers blijven voeren! Absoluut! Aangezien Zena vast al eerder lamsvlees heeft gegeten, tel ik lam en rijst niet als een eliminatie-dieet. Wat mij betreft mag je dus alle smaken van Carnibest geven. Behalve de eend & rijst. Bewaar die even voor het geval dat je een echt eliminatie-dieet wilt gaan doen (als je vermoed dat Zena een eiwit allergie heeft, dan moet je haar een eiwit (vleessoort) geven dat ze nooit eerder gegeten heeft. Eend & Rijst is dan een goede oplossing want ze heeft waarschijnlijk nooit eerder eend gegeten).
De bedoeling van het rauwe verse vlees is om te kijken of ze daar alleen al van op gaat knappen. Beter in haar vel gaat zitten. Aan lam & rijst is niks bijzonders. Ik snap ook niet zo goed waarom je dit advies hebt gekregen. Mij gaat het er gewoon om dat Zena vers/rauw voer krijgt (je kunt dat ook zelf samenstellen trouwens). Dit is het enige echte gezonde voer voor elke willekeurige hond (niet persee Carnibest, maar gewoon: rauw/vers). En dat alleen kan al voor heel veel verbetering zorgen. Daarnaast zou ik dus zeker de olieen gaan geven die ik eerder heb genoemd. En daarnaast zou ik zeker een ontgiftingskuur doen, zoals ik deze heb uitgelegd.