Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ellen Els en Nina
Hallo,
We hebben een logee die hier 2 weken blijft. Ze is 7,5 jaar, weegt 10-11 kg, is kerngezond en barft al d'r hele leven. Helaas is ze sinds ze hier is (nu derde dag) aan de diarree. Geen spuitpoep, maar 't loopt er dun uit. Ze eet gewoon (d'r eigen barfmaaltjes, nu wat meer aangevuld met carnibest). Ze drinkt gewoon en ze zit vol leven. Voorlopig wil ik nog niets ondernemen.

Maar als het aanhoudt wil ik probiotica of okugest geven, maar dat heb ik niet in huis. Kan iemand me vertellen waar ik dat kan halen (is dat bij een reformzaak of zo en is dat dan ook bekend onder de naam okugest/probiotica of heeft het een merknaam?) en hoeveel ze dan mag hebben?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties. En fijne jaarwisseling toegewenst.
Door EdwinK
Ik haal Okugest gewoon bij de apotheek. Wel vraag ik altijd om VSM. Dat is me ooit aangeraden, en daar hou ik me dan aan. Volgens mij kan je het beste de kinderdosering aanhouden van Okugest. En ik geloof dat ik Probiotica ooit eens bij een natuurwinkel gehaald heb.  Maar weet ik niet zeker meer.
Door charmed
Wat hetzelfde werkt als pro-biotica is biogarde. Dat vinden ze ook nog lekker ook :) Dit doe ik altijd als er hier iets dunne ontlasting is

Gr. jacqueline
Door Angelique
Ellen Els en Nina schreef: Hallo,
We hebben een logee die hier 2 weken blijft. Ze is 7,5 jaar, weegt 10-11 kg, is kerngezond en barft al d'r hele leven. Helaas is ze sinds ze hier is (nu derde dag) aan de diarree. Geen spuitpoep, maar 't loopt er dun uit. Ze eet gewoon (d'r eigen barfmaaltjes, nu wat meer aangevuld met carnibest). Ze drinkt gewoon en ze zit vol leven. Voorlopig wil ik nog niets ondernemen.

Maar als het aanhoudt wil ik probiotica of okugest geven, maar dat heb ik niet in huis. Kan iemand me vertellen waar ik dat kan halen (is dat bij een reformzaak of zo en is dat dan ook bekend onder de naam okugest/probiotica of heeft het een merknaam?) en hoeveel ze dan mag hebben?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties. En fijne jaarwisseling toegewenst.
Waarom vul je het juist nu aan met Carnibest? Denk dat door het vet en de olietjes die daarin zitten de situatie niet sneller zal verbeteren. Okugest is van vsm, dus een ander merk bestaat er niet van. Probiotica kun je van meerdere merken krijgen, het zijn darmeigen bacteriën.
Door Ellen Els en Nina
Ik geef carnibest bij omdat ik niet zoveel barfmateriaal in huis heb. En ze eet nu gewoon met onze hond mee die ook parttime barft.
Maar gelukkig was de diarree al na 2 dagen voorbij, dus niks aan de hand. Mijn vraag was ook meer uit voorzorg gesteld.
Bedankt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door