Jeetje, wat erg, dat jullie je andere hond in hebben moeten laten slapen

. En wat zielig, dat Flint zo rot in z'n velletje zit... He bah.
Wat ik zou doen: ik zou direct beginnen met probiotica. Ik weet niet of je nog AB geeft? Bij de AB kuur mag je zeker ook probiotica geven en dat lijkt me echt een goed plan. Een goede darmflora is essentieel voor een goede gezondheid. Ik zou toch zeker een maand of 3 met probiotica aan de slag gaan.
Na de AB kuur zou ik zelf eerst 2 weken Cat's Claw geven. Dit werkt reinigend na een AB en is om de weerstand op te bouwen. Daarna zou ik met of drainage compositum of groene leem aan de slag gaan om te ontgiften. Ik denk dat het niet verkeerd is om dat twee keer twee weken te geven.
Daarnaast zou ik direct beginnen met vitamine C. Ester C is echt fantastisch en zacht voor de maag en darmen. Ik zou 500 mg per dag geven. Eventueel zelfs opbouwen naar 1000 mg. Ook zou ik direct na de AB beginnen met chlorella poeder. In de bieb staat een heel goed adres om het te bestellen (in de winkel kun je alleen pillen kopen en de poeder is gewoon beter, vind ik). Dit zou ik zelf zomaar ook 3 a 5 maanden geven. Chlorella bevat zeer veel vitamines en mineralen en sporenelementen maar ook chlorofyl. Bovendien helpt het ook het lichaam te reinigen en helpt een goede darmflora op te bouwen.
Ja, ik realiseer me dat het een hele batterij aan nieuwe pillen/poeders is, maar dit is echt om hem ff flink te boosten.
Mocht Flint niet over de dood van jullie andere hond heen komen: dan zou ik een bloesemtherapeut inhuren, als ik jou was.