Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door macho
#65163
alies2 schreef: Het zou goed kunnen dat hij allergisch is voor de fytomix. Kun je dit niet uit laten zoeken dmv kinesiologie? Dat is voor macho geen belastend onderzoek en wel heel snel.
en bij wie zou ik zo'n test kunnen laten doen, bij mij in de omgeving.
Door Paul_Barte
#65190
Denk dat je eerst eens even moet kijken naar wat Touch for Health oftewel kinesiologie werkelijk is!!

Persoonlijk vind ik dat het wel heel erg dicht tegen kwakzalverij aanzitten en sorry voor de 'andersdenkenden'.

De grondleggers van de kinesiologie in Nederland in de jaren 70 waren Yoka Brouwer en Coby Schasfoort welke inmiddels weer zijn overgestapt naar de N.L.P. (ook zo'n lekkere beweging).

Er zijn mensen die zweren erbij en de stichting Skepsis wordt er niet goed van maar 1 ding is zeker.....je poen raak je vaak prima kwijt.
Door macho
#65220
Paul_Barte schreef: Denk dat je eerst eens even moet kijken naar wat Touch for Health oftewel kinesiologie werkelijk is!!

Persoonlijk vind ik dat het wel heel erg dicht tegen kwakzalverij aanzitten en sorry voor de 'andersdenkenden'.

De grondleggers van de kinesiologie in Nederland in de jaren 70 waren Yoka Brouwer en Coby Schasfoort welke inmiddels weer zijn overgestapt naar de N.L.P. (ook zo'n lekkere beweging).

Er zijn mensen die zweren erbij en de stichting Skepsis wordt er niet goed van maar 1 ding is zeker.....je poen raak je vaak prima kwijt.
wat ik er over kan vinden is voor mensen en niet voor dieren.

ik zou er best iets meer over willen weten.
Laatst gewijzigd door macho op vr 12 mar 2004, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door alies2
#65333
Ik weet niet wat Yoka Brouwer op dit moment doet maar van Coby Schasfoort weet ik dat ze nog altijd bezig is met kinesiologie. Ik heb diverse cursussen bij haar gevolgd. Zij is vooral geïnteresseeerd in leerstijlen, heeft ook testen voor woordblinde kinderen mede-ontworpen.
Als je meer wilt weten over kinesiologie kun je kijken op haar website www.hofvanaxen.com , zij kan je ook vertellen of er bij jou in de buurt iemand is die hiermee bezig is.
De meeste kinesiologen werken alleen met mensen maar er zijn twee methoden om bij dieren te werken: of met een tussenpersoon of rechtstreeks. Met een tussenpersoon gebeurt ook bij jonge kinderen die nog niet rechtstreeks te testen zijn. Voor het rechstreeks testen van dieren geeft Mayke Prins cursussen (al jaren op mijn verlanglijstje). De hof van Axen zal je vast en zeker in contact kunnen brengen met Mayke Prins, zij geeft daar ook de cursus testen bij dieren.
Alies
Door ine
#65334
Heb even een klein stukje gelezen over het spiertesten. Hier zie ik veel gelijkenis met Haptonomie, klopt dat?
Oeps, is off-topic! Je mag me ook een pb-tje sturen! :-\
Door macho
#65359
Ine schreef: Heb even een klein stukje gelezen over het spiertesten. Hier zie ik veel gelijkenis met Haptonomie, klopt dat?
Oeps, is off-topic! Je mag me ook een pb-tje sturen! :-\
waarom een pb-tje, het is een heel interresant onderwerp voor iedereen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#65367
alies2 schreef: Vandaag heb ik bij medisch/hond iets verteld over kinesiologie i.v.m. grumpy. Allergieën zijn vrij makkelijk te ontdekken en ook te behandelen met kinesiologie/touch for health.
dat er nog nooit een hond geweest s die allergisch is voor fytomix, zegt niet dat jouw hond dat niet kan zijn. Ik ben zelf allergisch voor hazelnoten, ook zo iets raars, nooit van gehoord maar is toch wel zo.
Een allergie voor noten is niet zeldzaam,een vroege vriedin van mij was allergies voor alle noten van dop pinda tot pistache.
Door Lizzy
#65392
Pinda's (of aardnoten) zijn overigens geen noten. Ze horen in de familie van de peulvrucht. Maar het neemt niet weg dat ze ook allergische reacties kunnen veroorzaken bij mensen. En vaak bevatten pinda's ook een schimmel die niet goed "valt".
Door ine
#65403
macho schreef:

waarom een pb-tje, het is een heel interresant onderwerp voor iedereen.
Alies, mag ik je pb hier nieer zetten, met de uitleg?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#65436
Lizzy schreef: Pinda's (of aardnoten) zijn overigens geen noten. Ze horen in de familie van de peulvrucht. Maar het neemt niet weg dat ze ook allergische reacties kunnen veroorzaken bij mensen. En vaak bevatten pinda's ook een schimmel die niet goed "valt".
Ik heb haar 1 keer snachts met spoed naar de dokter moeten brengen (ze hadden zelf geen auto) ze was zo opgezet dat haar ogen dicht zaten en ze bijna in shock raakte ze had zelf injecties in huis maar die mag je niet zelf spuiten (moeten in een spier)
Had in een gerecht iets van noten gezeten :-\
Door ine
#65484
Ine schreef: Heb even een klein stukje gelezen over het spiertesten. Hier zie ik veel gelijkenis met Haptonomie, klopt dat?
Oeps, is off-topic! Je mag me ook een pb-tje sturen! :-\
Hier het antwoord van Alies2:

Kinesiologie is iets heel anders dan haptonomie. De gelijkenis is dat je leert te luisteren naar je lichaam, het verschil is dat je bij kinesiologie hele specifieke vragen kunt stellen. Je zoekt precies uit welke stress-impuls welke reactie geeft op het lichaam.
Bijvoorbeeld: ik had laatst een jongen die vermoedde een voedselallergie bij zichzelf. Hij nam een heleboel voedingsmiddelen mee die ik op een specifieke manier voor voedingsallergieën, testte. Hier kwam uit dat hij allergisch was voor rozijnen, verder gevraagd wat rozijnen voor hem betekenen en wat hij kon doen. rozijnen stonden voor hem voor zijn individuele en spirituele groei en hij mocht daar in zijn leven wat meer tijd voor maken. Glaasje wijn, goed boek, kaarsje aan en rozijntje erbij... Het gaat goed met hem en is niet meer allergisch.
Bij een vriendin die overspanen is test ik regelmatig bachremedies uit, welke is van toepassing, waarom, hoe lang te gebruiken.
Bij kinderen met leerproblemen levert lezen, schrijven of rekenen stress op. Bij stress gaan mensen de dominante hersenhelft gebruiken, de dominante hand, voet, oor. Nogal lastig want je hebt twee hersenhelften nodig om rustig na te kunnen denken en bijvoorbeeld je linkerhersenhelft bestuurt je rechterhand. Als je rechterhersenhelft "uitgeschakeld" is, kun je dus nietschrijven als je rechtshandig bent. Eerst moet het dominantiepatroon dus duidelijk worden, er zijn oefeningen om beide hersenhelften, handen, voeten en oren weer te gaan gebruiken. Ook kan je uittesten of er een specifieke letter is of cijfer dat veel stress oplevert.
Kun je hier wat mee?
Door alies2
#65507
Als ik dit zo nalees kan ik me voorstellen dat het heel vaag klinkt. Eigenlijk moet je het voelen.
Ik zal proberen duidelijker uit te leggen wat een spiertest is. Een spier, willekeurig welke, reageert op stress. Dit is te testen door heel zachte druk uit te oefenen op die spier. De stressvolle impuls kan iets chemisch zijn (bijv. voeding), iets fysieks (bijv. blindheid) of iets psychisch (bijv. jaloezie). Als er kontakt is met de stressvolle impuls zal een (of meerdere) spier(-en) verzwakken. Dit is voor iedereen makkelijk te voelen! Als we nu die zwakke spier in kontakt brengen met bijvoorbeeld een Bachremedie kan het zijn dat deze weer sterker wordt. Op deze manier kun je blijven zoeken tot je datgene gevonden hebt wat de spier versterken zal.
Een van de uitgangspunten van kinesiologie is dat het lichaam weet wat het nodig heeft. Door vragen te stellen kan de kinesioloog het lichaam de gelegenheid geven om aan te geven wat er nodig is om een bepaalde situatie te veranderen.
Er zijn 42 spieren die te testen zijn. Deze spieren zijn weer gerelateerd aan de meridianen. Een van de grondleggers van de kinesiologie was een chiropractor dus ook hier zijn verbindingen mee.
Ben ik zo iets duidelijker?
Door macho
#65525
zeg nou dat ik bij macho zo'n test laat doen, dan wordt er gevraagd waar is hij allergisch voor en ik vertel gras kruiden bomenpollen allergie en misschien nog wat maar dat weet ik niet.

dat wat ik niet weet is heel belangrijk want dan kan ik hem goed helpen, maar hoe komen ze daar achter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door