Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Dorothea*
Dankzij barfplaats heb ik nu mooi een onderwerp voor een verslag dat ik nog moet maken  :) . Ik ga uitzoeken hoeveel ontwormmiddel er in de mest zit en hoe lang en welke dosis voor een hond, die niet tot een gevoelig ras behoort, gevaarlijk is. Toch handig zo´n forum, brengt je weer eens op ideeën!  :)
Door charmed
Vergeet niet dat een paard veel groter is als een hond. En een wormmiddel is altjid giftig. Dus te veel wormmiddel bij een hond kan volgens mij ook fataal worden bij een andere hond, als deze onderstaande rassen, alleen omdat de hoeveelheid voor een paard veel meer is als een hond die een wormmiddel krijgt toegediend. Een overdosis.

Gr. jacqueline

Kruimel schreef: Volgens mij geldt alleen dat voor bepaalde herderachtigen, nl collies, Aussies, borders, shelties e.d. Die zijn extra gevoelig voor de ivermectine/ moxidectine die in veel wormmiddelen zit.
http://www.nederlandsesheltievereniging ... d/mdr1.htm
Door pike
charmed schreef: Vergeet niet dat een paard veel groter is als een hond. En een wormmiddel is altjid giftig. Dus te veel wormmiddel bij een hond kan volgens mij ook fataal worden bij een andere hond, als deze onderstaande rassen, alleen omdat de hoeveelheid voor een paard veel meer is als een hond die een wormmiddel krijgt toegediend. Een overdosis.

Gr. jacqueline

Ja dat lijkt heel aannemelijjk. De gemiddelde wormspuit voor een paard is voor 500 kg gewicht.
Door pike
Dorothea2 schreef: Dankzij barfplaats heb ik nu mooi een onderwerp voor een verslag dat ik nog moet maken  :) . Ik ga uitzoeken hoeveel ontwormmiddel er in de mest zit en hoe lang en welke dosis voor een hond, die niet tot een gevoelig ras behoort, gevaarlijk is. Toch handig zo´n forum, brengt je weer eens op ideeën!  :)
misschien is dat wel gelijk aan de wachttijd (voor de slacht), die staat altijd op de verpakking vermeld
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door