Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dian
energique moet ook in België te krijgen zijn volgens onderstaande gegevens. Misschien een keer daar naar toe bellen?

Energique verkooppunt in Belgie:
Lankofood
Tel : (0032) - (0) 56-202248
Mail: [email protected]

of opvragen bij diverse leveranciers wat mogelijkheden zijn tot levering in belgië, zie op barfplaats bij merken versvlees met alle internetadressen.

Mijn Rakker, westie van 2 jaar, had ook soortgelijke huidproblemen vanaf december vorig jaar, alleen heeft hij nooit jeuk gehad. Volgens DA in eerste instantie ontstoken jeugdpuistjes, dus antibiotica en idd het ging weg. Maar antibiotica gestopt en de puistjes kwamen weer (etterig, knappen en dan korsten). Nieuwe en zwaardere kuur. Zelfde laken een pak. Een poosje laten gaan, hij had er nl geen last van. Bij een andere DA geweest. Was allergie. Ander voer, nl hypoallergenic van Royal Canin. Dit eerst 6 weken proberen om voedselallergie uit te sluiten en dan testen. Hij vrat beter (daarvoor at hij soms 3 dagen niet), maar de pukkels bleven komen. Bij een dierenspeciaalzaak aan de praat gekomen. Die hebben contact opgenomen met Prins petfoods. Deze adviseerden mij kvv. Ik ben dit gaan proberen want ik wilde niet dat Rakker aan de prednison of nog meer antibiotica moest. Zo min mogelijk van die troep in zijn lichaam. Ik gebruik dit nu bijna 4 weken. Eerst ging het veel slechter, allemaal korsten (geen pukkels) op de rug en borst, tot zelfs op zijn oor. Nu heb ik het idee dat het minder aan het worden is. Hij stinkt ook niet meer zo naar hond. Ook voelt hij zich in zijn geheel veel beter. Is speelser geworden en vreet bij het leven. Hij is dol op zijn nieuwe voer.

Ik zou dus zeker doorzetten met jou hond. Ik wens je heel veel succes.
Door Dona
Dian schreef: energique moet ook in België te krijgen zijn volgens onderstaande gegevens. Misschien een keer daar naar toe bellen?

Energique verkooppunt in Belgie:
Lankofood
Tel : (0032) - (0) 56-202248
Mail: [email protected]

of opvragen bij diverse leveranciers wat mogelijkheden zijn tot levering in belgië, zie op barfplaats bij merken versvlees met alle internetadressen.

Mijn Rakker, westie van 2 jaar, had ook soortgelijke huidproblemen vanaf december vorig jaar, alleen heeft hij nooit jeuk gehad. Volgens DA in eerste instantie ontstoken jeugdpuistjes, dus antibiotica en idd het ging weg. Maar antibiotica gestopt en de puistjes kwamen weer (etterig, knappen en dan korsten). Nieuwe en zwaardere kuur. Zelfde laken een pak. Een poosje laten gaan, hij had er nl geen last van. Bij een andere DA geweest. Was allergie. Ander voer, nl hypoallergenic van Royal Canin. Dit eerst 6 weken proberen om voedselallergie uit te sluiten en dan testen. Hij vrat beter (daarvoor at hij soms 3 dagen niet), maar de pukkels bleven komen. Bij een dierenspeciaalzaak aan de praat gekomen. Die hebben contact opgenomen met Prins petfoods. Deze adviseerden mij kvv. Ik ben dit gaan proberen want ik wilde niet dat Rakker aan de prednison of nog meer antibiotica moest. Zo min mogelijk van die troep in zijn lichaam. Ik gebruik dit nu bijna 4 weken. Eerst ging het veel slechter, allemaal korsten (geen pukkels) op de rug en borst, tot zelfs op zijn oor. Nu heb ik het idee dat het minder aan het worden is. Hij stinkt ook niet meer zo naar hond. Ook voelt hij zich in zijn geheel veel beter. Is speelser geworden en vreet bij het leven. Hij is dol op zijn nieuwe voer.

Ik zou dus zeker doorzetten met jou hond. Ik wens je heel veel succes.
Ga morgen gelijk is bellen,gezien het telnr zit het bij mij in de buurt!

Ja wat jij beschrijft lijkt precies wat Kosheen heeft,alleen met jeuk,en die geur is ook zo verschrikkelijk,mijn hond rook nooit naar hond,maar nu des te meer,'t is eigenlijk meer een ettergeur dan een hondgeur...
ik wacht zaterdag af,wat die dermatologe te zeggen heeft.Doorgaan met kvv doe ik sowieso,moet alles toch geprobeert hebben,ookal is het nu veel veel erger,ik geloof echt wel dat het goedkomt.
Door Lizzy
Begrijp ik goed dat je in Belgie woont? Er zijn vier adressen in Belgie waar je Carnibest kunt krijgen. Meer informatie daarover op http://www.carnibest.nl en dan "verkooppunten" en dan op de Belgische vlag klikken.

Carnibest heeft ook een drie-tal versvleesvoedingen zonder rijst.

En misschien is zelf samenstellen ook een optie?
Door Dona
Lizzy schreef: Begrijp ik goed dat je in Belgie woont? Er zijn vier adressen in Belgie waar je Carnibest kunt krijgen. Meer informatie daarover op http://www.carnibest.nl en dan "verkooppunten" en dan op de Belgische vlag klikken.

Carnibest heeft ook een drie-tal versvleesvoedingen zonder rijst.

En misschien is zelf samenstellen ook een optie?
ja weet ik maar die 4 adressen liggen aan de andere kant vant land en das nu niet erg handig,heb Carnibest gemaild en ook die verkooppunten of er ergens bij mij of toch iets dichter in de buurt CB te koop was...nog geen antwoord op gekregen.
Door Dona
na een slapeloze nacht,wel 10 x moeten opstaan omdat kosheen moest plassen,weet ook niet hoe dat komt,hij heeft ni meer gedronken dan anders,en natuurlijk de nodige krab sessies,is vandaag redelijk goed...de bulten zitten er nog maar zijn niet meer zo dik en rood,de stank is ook stukken minder en het krabben ook.Er zijn er vandaag ook geen meer bijgekomen dus afkloppen!! ;)
ik heb niks speciaals gedaan,gewoon zijn kvv gegeven that's it...snap het nu helemaal niet meer...iemand?? ;D
Door conleeuw
Dona schreef: na een slapeloze nacht,wel 10 x moeten opstaan omdat kosheen moest plassen,weet ook niet hoe dat komt,hij heeft ni meer gedronken dan anders,en natuurlijk de nodige krab sessies,is vandaag redelijk goed...de bulten zitten er nog maar zijn niet meer zo dik en rood,de stank is ook stukken minder en het krabben ook.Er zijn er vandaag ook geen meer bijgekomen dus afkloppen!! ;)
ik heb niks speciaals gedaan,gewoon zijn kvv gegeven that's it...snap het nu helemaal niet meer...iemand?? ;D
nou, ik denk dat je niet al te vroeg moet juigen, maar blijf gewoon zijn KVV geven, dat veel plassen komt van de medicijne, de cortisone veroorzaakt dit, ze drinken vaak wel iets meer dan normaal, maar goed, we hopen maar dat het goed blijft gaan.  ;)
Door Dona
Ja net terug van Dermato,en wat ik al vermoedde klopt,geen allergie,wel een schimmel en bacterieinfectie op de huid die heel heftig is,en omdat zijn afweersysteem verzwakt was van alle pillen konden zijn witte bloedcellen niet alles opruimen ,vandaar dat het steeds maar verder ging...ben echt opgelucht,moet hem nu 9 weken wassen met speciale shampoo en hij krijgt nu voor 3 weken antibiotica,dus geen antihistaminica meer!!En het goede nieuws hij mag alles eten,dus nu kan ik lekker gaan varieren met de verschillende soorten Duck,want die schijnen hier de grond uit te komen,opeens overal waar ik kom zie ik Duck liggen,of ik moet er vroeger niet opgelet hebben,kan ook!!
Hoop echt dat nu alles is beter gaat,moet ook viacutan door eten doen,voor heel zijn leven..;ik hou jullie op de hoogte !! :D :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door