Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
bij onze Freule kwam het door een teveel aan huidgisten/schimmels èn demodex.
waarschijnlijk door een voedselintolerantie, waardoor haar weerstand omlaag ging en de gisten als het ware feest konden gaan vieren op haar huid. ze stonk vreselijk naar ouwe kaas, huid was warm klef en vuurrood. ze kreeg Malaseb shampoo en Ivomectine om het inwendig aan te pakken. De brokken gingen de deur uit, want waarschijnlijk zou het aan graan liggen. Na 2 maanden had ik een hele andere hond, werkelijk waar. Geen jeuk, en ze had weer lol in haar leven, het leek wel een pup.
Maar zodra ze de kans had om een boterham oid te jatten (tja, het blijven bassets hè?) dan was het de volgende dag weer mis, werd ze rood en jeuk. Ik waste haar dan een paar keer met Malaseb en dan was het zo weer weg.
Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.
Door geer
We zijn nu twee weken verder en het gaat nog steeds super. Ik was even bang dat haar veranderde omgeving, bij Erna, ervoor zorgde dat Soof zo opknapte. Dat ze allergisch was voor iets hier in huis...of qua voer. Maar nu na twee weken thuis zit er nog steeds een stijgende lijn in. Het klinkt misschien wat wauwelig, maar het lijkt echt alsof ze van binnenuit beter aan het worden is. Haar buik heeft een normale kleur en wat ook erg opvalt; hij voelt koud aan. Soof haar buik, liezen en oksels waren altijd erg warm en nu niet meer. Wat mij ook erg opvalt is dat ze op zich nog wel krabt en bijt - wel een stuk minder - maar het is net alsof haar huid het niet meer overneemt; ze vliegt niet meer in de fik. Normaal hoefde ze maar even te soppen en de rest van haar buik ging ook meedoen, nu niet meer. Ik hoop dat het zo door blijft gaan! :)
Door Truus
Dat hoop ik ook Geer, super joh !

Nu is Timo bezig, door 1 gevonden vlo bijt hij zich helemaal kapot, vreselijk..zijn huid is helemaal rood.
Door Lizzy
Jeetje, waanzinnig goed nieuws he Geer! Ik ben zo blij voor Soof en voor jou. Nou ja, blijkbaar heeft de therapie dus heel goed geholpen. Daar kunnen we dan ook weer andere hondjes mee helpen! Superrrr!
Door conleeuw
zo dat is vast een grote opluchting, niet alleen voor baasje, maar ook voor Soph, want als maar een ontstoken jeukende huid hebben kan ook niet leuk zijn  :-\
Door Hanny
Heerlijk, dat het zo vooruit gaat. Kan me goed voorstellen, dat je dubbel blij bent, nu het thuis ook blijft verbeteren.

Hanny
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door