Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door PBGV54
Hallo mijn hond Chablis (PBGVtje) is afgelopen woe 24/8 geopereerd.
Hij had een mastocytoom (=kwaadaardig gezwel).
Nou vroeg ik mij af of het nu ook inderdaad totaal verdwenen is.
Zijn er mensen die mij  hierover meer  kunnen vertellen zodat we ervaringen kunnen uitwisselen.
Mijn hond is 10 jaar en begin aug voelde ik een rare dikke bobbel die ik niet vertrouwde naar de da gegaan en er is toen biopsie verricht, verstuurd naar lab en daaruit bleek dus dat het kwaadaardig was.
Inmiddels  zijn we een week verder.
Hij eet goed, is tierig en doet het goed.
Pijnstillers gehad en vandaag de laatste antibiotica pillen ingenomen.
Ik ben toch optimistisch gestemd en hoop dat het goed komt.
Is dit terecht of niet realistisch.???
Een hoopvol baasje :D ;D ;D
Door Lizzy
Als het goed is heeft je dierenarts het weggesneden gezwel opgestuurd naar het laboratorium. Daar kijken ze of de snijranden allemaal mooi schoon zijn enzo. Het duurt meestal wel even voor je daar de uitslag van krijgt, maar je kunt je DA wel vragen of hij dit ook echt gedaan heeft.

Verder raad ik je aan om een strikt graan/koolhydraatvrij dieet aan je hond te voeren. Dus geen versvlees met rijst maar het liefst versvlees zonder rijst of andere koolhydraatbronnen of zelf samengestelde voeding zonder rijst/granen/koolhydraten.

En het is misschien ook niet verkeerd om supplementen te geven om de boel te ondersteunen. Ik denk aan anti-oxydanten in de vorm van vitamine C en E en beta-caroteen (voorloper van vitamine A en minder gevaarlijk als vitamine A), chlorella, vis-olie en misschien middelen als pau d'arco, groene thee, etc (ik kan de specifieke middelen voor je opzoeken als je dat wilt).

Nou, en ik vind dat je terecht hoopvol bent! Joh, wat moet eens mens zonder hoop? Ik duim in ieder geval keihard met je mee dat het niet meer terug komt en je hond gewoon lekker een jaar of 15 wordt!
Door Ivonne
Bij Bas is twee jaar geleden een mastocytoom verwijderd. Hij was toen ruim drie jaar. De DA dacht eerst dat het een vetbult was maar ik wilde perse een biopt omdat je het aan de buitenkant niet kunt beoordelen. Achteraf maar beter ook want het bleek een mastocytoom te zijn die gelijk de dag na de uitslag verwijderd is.

In het geval van Bas is er ruim weggesneden maar door de aard van het mastocytoom konden ze mij geen uitspraken doen over de toekomst; ja dit cytoom was verwijderd maar eventuele uitzaaiingen was niet duidelijk.  In het begin voelde dit voor mij als een tijdbom .... nu niet meer. Behalve toen ik recent weer een knobbel voelde; ik stond direct de volgende dag bij de DA voor een biopt en deze keer was het wel een vetbult.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door