kuurtje chlorella of groene leem bv goed?
vitamines of echinacea of....
het gaat trouwens om een anaalklier ontsteking, al voor de 3de keer

eigenlijk wil ik t voorkomen, maar dat lukt dus niet.

Moderator: Lizzy
danielle1980 schreef: ik geef als probiotica, maar vroeg me af wat je nog meer weerstand verhogend kunt geven als er een fikse ontsteking is.Ik geef bij infecties Echinacea, vit. C, heb nu Echinacea Extra Forte net gekocht, daar zit ook Cats Claw bij in.
kuurtje chlorella of groene leem bv goed?
vitamines of echinacea of....
het gaat trouwens om een anaalklier ontsteking, al voor de 3de keer
eigenlijk wil ik t voorkomen, maar dat lukt dus niet.![]()
Angelique schreef: Ik geef bij infecties Echinacea, vit. C, heb nu Echinacea Extra Forte net gekocht, daar zit ook Cats Claw bij in.ok echinacea en vit C heb ik in huis welke dosis zou jij adviseren?
Groene Leem en Chlorella zijn sterk reinigende middelen en het kan (hoeft niet) dat de hond als die al ziekjes is daar niet zo lekker op reageert. Ik zou eerst de infectie zoveel mogelijk zien te drukken en daarna om het lichaam weer op te schonen eventueel Groene leem of Chlorella geven.
Als je nu Chlorella wilt geven dan zou ik een lage dosering aanhouden.
Naast de infectiedrukkende middelen zou ik 'm (of haar natuurlijk) ook Hepar sulfaris geven.
danielle1980 schreef: ok echinacea en vit C heb ik in huis welke dosis zou jij adviseren?Is geen probleem met een abkuur. De Groene leem b.v. wel omdat die de abkuur versneld het lichaam uit zou wekren en dat is niet de bedoeling.
( kan dat wel met de ab kuur?)
de hepar sulfaris heb ik ook in huis maar heb niet t idee dat t werkt, maar ga toch maar even geven, zou je t ook preventief kunnen blijven geven als de ontsteking over is?![]()
![]()
Lizzy schreef: Nou, het is ook weer niet een operatie van niks, dus ja, dit moet je heel goed overdenken. Of een keer naar een holistisch dierenarts gaan.ja dat kan ik wel doen, ik wilde toch al een keer naar tannetje toe gaan.
danielle1980 schreef: ja dat kan ik wel doen, ik wilde toch al een keer naar tannetje toe gaan.Ja, zij neemt in haar overwegingen bij een specifiek middel vast ook mee dat het hormonaal gestuurd lijkt te zijn.
Hanny schreef: Waarom moet de ruwvezel inname worden verhoogd?Omdat ruwvezel de darmperalstiek verbeterd en hierdoor vaak ook al een betere ontlasting geeft. Voor zover ik weet geeft Daniëlle voldoende bot en extra en zelfs enkel voor dit doeleind (te) veel bot geven vind ik meer een kunstgreep omdat je er verder niks mee verbetert en een te harde ontlasting is ook weer niet goed. Daarbij gaat een verhoging van het botpercentage ten koste van spiervlees en andere nuttige ingrediënten en kun je geraspte groente en gemalen zaden wel geven zonder dat je iets aan het verdere menu hoeft te veranderen om te voorkomen dat je je hond kunt gaan rollen.
Is dat tijdelijk, nu ze gevoelig is, of blijvend?
Ik dacht juist dat als de botinname zou worden verhoogd, misschien zelfs wel iets te hoog gemaakt, dat de hond dan juist met behulp van harde droge poep de anaalzak goed leeg drukte.
Hanny