Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
Erna schreef: Goed, hij schijnt nergens meer last van te hebben. Blaft weer als vanouds en is net zo krakkemikkig maar niet erger geworden.
gelukkig, het is niet leuk om onze huisdieren te zien tobben ook niet als ze oud zijn ;)
Door Erna
hmmm......hij mag van mij 16 worden hoor .....maar ook ter plekke dood neervallen. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen over een hond Of mag ik dat niet zeggen? Hij is ontzettend vervelend met al zijn geblaf en gesar. Hij terroriseert hier het hele huishouden en als ie zijn zin niet krijgt bijt ie rustig.

Ik zou alleen niet willen dat het een lijdensweg voor hem wordt.
Door conleeuw
Erna schreef: hmmm......hij mag van mij 16 worden hoor .....maar ook ter plekke dood neervallen. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen over een hond Of mag ik dat niet zeggen? Hij is ontzettend vervelend met al zijn geblaf en gesar. Hij terroriseert hier het hele huishouden en als ie zijn zin niet krijgt bijt ie rustig.

Erna, ik kan mij heel goed voorstellen dat jij je zo voelt. Tuurlijk hou je van hem, maar je krijg soms gewoon een gevoel van "enough already"!, en in mijn boek mag dat ook wel ook jij ben alleen maar mens. Ik hoop ook stiekum dat Bess smorgens niet meer wakker wordt, niet omdat zij mij niet lief is, maar ik vindt het genoeg geweest, bij haar is het niet een karakter eigenschap, maar meer het continu in huis plassen en poepen die mij een beetje nek af en toe, dan heb ze weer van die leuke dagen waar ze heel veel mij in de gaten houdt, en zelfs bij mij komt vragen om een knuffel, en dan slaat de schuldgevoel natuurlijk weer toe, hoe kan ik nou zo iets denken :'( maar ik begrijp het wel
Door Lizzy
Erna schreef: hmmm......hij mag van mij 16 worden hoor .....maar ook ter plekke dood neervallen. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen over een hond Of mag ik dat niet zeggen? Hij is ontzettend vervelend met al zijn geblaf en gesar. Hij terroriseert hier het hele huishouden en als ie zijn zin niet krijgt bijt ie rustig.

Ja. Van mij mag je dit wel zeggen. Ik heb hetzelfde een keer over onze Snuf geschreven. Soms is enough inderdaad enough. Snuf schreeuwt ook, om niks, piest en poept overal, behalve in de kattenbak en we hebben nu een werkbare oplossing maar toen we die nog niet hadden hoopte ik eerlijk gezegd dat ze snel dood zou gaan.... Ik weet niet of het scheelt, maar je hebt Luigi ook nog maar kort geleden geadopteerd. En ik denk zelf dat je voor een oudere hond die nog maar pas bij je woont en direct al een paar nare eigenschappen blijkt te hebben niet dezelfde band opbouwt als met honden die in andere omstandigheden bij je komen wonen....

Of het een lijdensweg wordt of niet: heb je volgens mij voor het grootste deel toch zelf in de hand. Hoe moeilijk of het ook is en hoe rot dit ook klinkt: maar als hondeneigenaar hebben we het voorrecht onze hond zachtjes in te laten slapen op het moment dat het lijden voor de hond ondragelijk wordt.
Door 202Spots
Hier staat beschreven welke verschillende seizures er zijn.
http://www.canine-epilepsy-guardian-ang ... te_map.htm
Generalized Tonic Clonic (Grand Mal)
Partial or Focal Seizures (Petite Mal)

Toen Tor in de E.R was, kreeg hij 'n "seizure collar" om z'n nek met die ronde belletjes eraan......zoiets
Afbeelding
Wanneer ie dan 'n seizure zou krijgen en gaan schudden, dan konden ze 't gelijk horen.

Take Care..
Door tieneke
Erna schreef: Goed, hij schijnt nergens meer last van te hebben. Blaft weer als vanouds en is net zo krakkemikkig maar niet erger geworden.
Dat is goed nieuws :)
Door Femke
Lizzy schreef: Ja. Van mij mag je dit wel zeggen. Ik heb hetzelfde een keer over onze Snuf geschreven. Soms is enough inderdaad enough. Snuf schreeuwt ook, om niks, piest en poept overal, behalve in de kattenbak en we hebben nu een werkbare oplossing maar toen we die nog niet hadden hoopte ik eerlijk gezegd dat ze snel dood zou gaan....
ik weet ook hoe het voelt, maar op het moment dat je ervoor komt te staan kijk je er weer heel anders over....en wens je dat je 't nooit gedacht had.

Na alle problemen die we hebben gehad met Stan hoopte ik van harte dat hij tijdens de verhuizing weg zou lopen, bij iemand anders naar binnengaan (dat doet 'ie rustig...) en daar verder zou gaan met z'n leven.
Tot de dag dat hij wegliep, 5 dagen na de verhuizing. Hij is bijna 48 uur weggeweest maar k ben in die 48 uur wel 148 keer naar buiten gelopen of ik hem zag. Dan stond ik hem te roepen en dacht ik: wat ben je toch een schijnheilige trut, je wenste toch zelf dat hij wegliep?
En oh wat was ik oprecht blij dat m'n irritante etterbakkie terug was  ;D

't is met oude en dwarse honden en katten net als met een relatie............
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door