Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door margreet
Net terug van de da met Nick, hij heeft weer een zwaardere ab-kuur meegekregen en pipetjes stronghold,ze wilt uitsluiten dat het mijt is.
Ik baal als een stekker,lees hier alle aangeraden middelen en denk bij mezelf,ja hallo,ik kan toch niet alles uit gaan proberen.
De een zweert bij dit de ander bij dat,mijn medicijnkast is al vol hahahahaha.
Als het nu niet snel beter wordt wil ze een stukje van de aangedane huid opsturen,iemand enig idee of dit zinvol is?
Laatst gewijzigd door margreet op di 18 jul 2006, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hitam
Het gaat toch om een hot spot? Dat is zelden mijt.
Een biopt heeft geen zin. Ik weet nu al wat er uit komt: purulente dermatitis, oftewel een huidonsteking met bacteriën er in. In het gunstigste geval kun je een antibioticum kiezen waarvan je zeker weet dat de bacterie er gevoelig voor is.

Het belangrijkste bij een hotspot is: ontgiften. Het duurt alleen vrij lang voordat je resultaat hebt dus je moet ook lokaal behandelen.

Lokaal:
eerst de pus verwijderen en schoon en droog maken. Dat kan met schoonmaakmiddelen als Biotex of Badedas, betadine werkt ook goed.
Wel goed droog maken daarna.
Daarna iets er op dat de jeuk stilt en de genezing bevordert: calendula, groene leem, tea tree (verdund!)enz.
Tegen bacteriën werken: echinacea, calendula, collidaal zilver en tea tree. Kunnen zowel inwendig als uitwendig toegepast worden.

Verder de hond koel en droog houden, voor zover mogelijk. Oppassen met zwemmen in vies water. Nat spuiten met schoon water is beter.
Door margreet
Dank je wel tannetje,precies mijn gevoel wat je hier verwoordt,ik begin ook niet met die medicijnen en de stronghold,ga nu intensief proberen om het op deze manier de baas te worden. ;)
Laatst gewijzigd door margreet op wo 19 jul 2006, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door