Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hoi,
Mooi dat het zo goed verdwenen is.
Laatst kwam ik op een site dit tegen, misschien had dit er ook mee te maken. Hier wordt nl de airdale specifiek ook in genoemd. Verder best een goeie site, heel veel over dermalogie.. (Alopecia betekend kaalheid)
2) Seasonal flank alopecia

Dog breeds: Airedale terrier, English bulldog, Boxer, Scotch terrier

Clinical signs: Nonpruritic, well-demarcated, usually bilaterally symmetrical alopecia of flanks, sometimes of nose, base of tail and ears. The alopecic skin area is often deeply pigmented. Alopecia occurs seasonally, starting between November and March, and ending after three to eight months.

Histopathology: Dysplastic hair follicles containing keratin: melanin clumping and breaking of hair

Diagnosis: Breeds, history, clinical findings and histopathology

Treatment: Melatonin at 3 to 6 mg/head, bid

Meer lezen over dit soort dingen: http://www.vin.com/proceedings/Proceedi ... &O=Generic

gr irma
Laatst gewijzigd door irmaa op vr 14 jul 2006, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
irmavgog schreef: Hoi,
Mooi dat het zo goed verdwenen is.
Laatst kwam ik op een site dit tegen, misschien had dit er ook mee te maken. Hier wordt nl de airdale specifiek ook in genoemd. Verder best een goeie site, heel veel over dermalogie.. (Alopecia betekend kaalheid)
2) Seasonal flank alopecia

Dog breeds: Airedale terrier, English bulldog, Boxer, Scotch terrier

Clinical signs: Nonpruritic, well-demarcated, usually bilaterally symmetrical alopecia of flanks, sometimes of nose, base of tail and ears. The alopecic skin area is often deeply pigmented. Alopecia occurs seasonally, starting between November and March, and ending after three to eight months.

Histopathology: Dysplastic hair follicles containing keratin: melanin clumping and breaking of hair

Diagnosis: Breeds, history, clinical findings and histopathology

Treatment: Melatonin at 3 to 6 mg/head, bid

Meer lezen over dit soort dingen: http://www.vin.com/proceedings/Proceedi ... &O=Generic

gr irma
Hai Irma,

Inderdaad een interessante link, al moet ik bekennen dat zo veel engels vakjargon niet echt gemakkelijk wegleest :) Opvallend is in elk geval dat de trimmer me vertelde dat hij het vaker had gezien (maar nooit zo erg als Ravel het had) en dat het meestal na verloop van maanden weer herstelde. Bij Ravel waren de plekken op de flanken inderdaad symmetrisch, maar bovendien was hij kaal op de hele onderrug: het gedeelte dat op de foto nu wat roder oogt. Op de flanken is hij nu heel mooi zwart geworden. Ik ben ervan overtuigd dat de combinatie van voeding en olie in elk geval goed heeft gedaan, want anders was de vacht niet nog mooier teruggekomen.

En trouwens: al was hij kaal gebleven: hij eet niet meer met lange tanden en ook aan de fiets is zijn conditie beter als pakweg een jaar geleden.

groeten,

Guillaume
Niets schreef: kom bij mij langs! 8)
Bedankt voor het geweldige aanbod. Ik heb al een kleur gevonden. Dat blauw (je hebt gelijk Bianca) vierde van links op je homepage lijkt me wel iets. Maar ik weet niet goed of ik het wel durf.... ;D
Laatst gewijzigd door guillaumeo op zo 16 jul 2006, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door