Je hebt het bijna goed

. Hij piest niet meer, en hij heeft ook geen last van voorhuidonstekingen meer.
De castratie is nu zo'n 4 maanden geleden. Op zich was het ook niet zo'n foute beslissing, alleen heb ik het idee dat ik me er zo wat makkelijk vanaf gemaakt heb.
Maar uiteindelijk heeft het wel veel opgelost; hij plast niet meer bij anderen, geen voorhuidonsteking meer, en ik kan nu beter signaleren mocht hij blaasproblemen krijgen. Dit was namelijk erg lastig omdat hij sowieso te pas en te onpas markeerde, dus hij plaste altijd erg vaak.
Dat plassen bij anderen was een enorm probleem omdat hij altijd overal mee naartoe gaat, en ik hem op een gegeven moment dan bij anderen vast moest gaan leggen, en dat was voor hem ook erg naar. Dus vandaar dat ik ook tot castratie ben over gegaan, hij had zo ook niet zo'n leuk leven meer als hij overal vast moest liggen.
Maar omdat ik ook vaak hoor dat dit met consequenter de dominantie van jezelf bevestigen, en straffen als je het ziet opgelost kan worden soms, heb ik het idee dat ik een beetje voor de makkelijke weg gekozen heb....
Maar door het Hills dieet merkte ik dus totaal geen verandering in zijn plasgedrag, dus misschien is dat gruis wel gevormd doordat de urine te lang in de koelkast stond. Maar misschien ook niet.
Van de week ga ik weer even urine langs brengen, dus dan is het afwachten of er blaasgruis gevonden wordt....