Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hilde
Doen jullie nog wat voor de tepels van een zogende teef ??? Ik moet in ieder geval snel de nageltjes knippen van de monsters want ze gaan behoorlijk tekeer en om de tepels heen zie je allemaal kleine krasjes. Maar ik heb ook een beetje medelijden met die tepels......
Ik heb nooit last gehad toen ik zelf borstvoeding gaf en ook nooit iets bijzonders erop gesmeerd.
Maar die kleintjes gaan wel beestachtiger tekeer als mijn twee kleintjes.

Hilde
Door Angelique
Hilde schreef: Doen jullie nog wat voor de tepels van een zogende teef ??? Ik moet in ieder geval snel de nageltjes knippen van de monsters want ze gaan behoorlijk tekeer en om de tepels heen zie je allemaal kleine krasjes. Maar ik heb ook een beetje medelijden met die tepels......
Ik heb nooit last gehad toen ik zelf borstvoeding gaf en ook nooit iets bijzonders erop gesmeerd.
Maar die kleintjes gaan wel beestachtiger tekeer als mijn twee kleintjes.

Hilde

De tepels zullen er wel een beetje op berekend zijn. Nageltjes knippen doen we hier ook regelmatig en de teef "zoogklaar" maken doe ik een kleine 2 weken voor de bevalling zodat tegen de tijd dat de pups er zijn er een klein zacht wollig trappelmatrasje om de tepels in teruggegroeid. Tijdens het zogen smeer ik er verder niks op, omdat de kans er is dat de pups dat dan ook binnenkrijgen.

Barfplaats wordt gesponsord door