Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fido
geer schreef: Sophie had een smetplek op haar hiel en onder haar oksel. Ik kon smeren wat ik wilde, ze likte alles er binnen no-time af. Ik heb er toen Espree Woundcream opgesmeerd: werkelijk, als een tiet! Binnen een nacht was het heel mooi dicht en rustig. Die creme smaakt heel bitter, dus de meeste honden blijven eraf. (kost alleen wel een vermogen ;D)
Woundcream is super smerig om af te likken en werkt heel goed.

Maar ik heb nog een tip die je eerst kan proberen en een stuk goedkoper is.

Doe er wat zuurkool op. Hoeft niet de hele dag maar een aantal keren zo lang mogelijk (uurtje of zo).
Het is ff stuntelen met zuurkool en verband/plastick zakje maar wees gewoon creatief.
Onze ervaring is dat dit vaak heel goed werkt en de plek met een paar dagen verdwenen is.

En Geer, de Zink Zwavelpasta van de Groene Os werkt ook super. Stinkt wel als een otter :-\

Bovenstaande allemaal (behalve de zuurkool ;)) verkrijgbaar o.a. bij die bekende winkel in Amsterdam en die nieuwelingen in Heiloo ;D
Door Femke
Angelique schreef: Wat een service. Nou Fem, bij mij kun je er nog wel een pluk zuurkool bijkrijgen hoor ;D ;D
BOINK ;D ;D ;D ;D ;D

Vooralsnog ziet het er nog hetzelfde uit, straks nog een keer zinkzalf erop.

(bijt zuurkool niet enorm trouwens ???)
Door Angelique
Femke schreef: BOINK ;D ;D ;D ;D ;D

(bijt zuurkool niet enorm trouwens ???)
Geen flauw idee, doe nooit iets met zuurkool. ::) Weet wel dat sommige honden het erg lekker vinden. ;D
Door Femke
nou ik heb geen zuurkool erop gedaan, maar gewoon in de soda blijven doen en gisteravond nog een keer zinkzalf op gedaan.

Volgens mij is het inmiddels aardig rustig geworden, mooi, scheelt weer een discussie met de DA waarom ik geen AB wil ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door