Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fido
Lizzy schreef: .

Ik heb zelf het idee dat veel van dit soort problemen van de darmen komt. Als de darmen niet optimaal functioneren of in balans zijn of een teveel aan 'slechte' bacterieen bevatten: dan kan een lichaam 'vergisten'.

Ik zou zelf een flesje Prodier Oordruppels in huis halen, voor het geval dat. Kun je direct beginnen met druppelen.

Een reinigingskuur van Groene Leem is ook een goed idee! Je kunt een weekje of drie 1 dessert-lepel per dag door wat yoghurt mengen of door het voer (beetje nat maken anders is het zo'n hap droge klei). Groene Leem is te koop bij reformwinkels en zaken als "De Tuinen".

Mocht deze kuur niet helpen, dan zou je ook nog een reiningskuur van de Groene Os kunnen doen met Drainage compositum.

Wat ik ook beslist je zou willen aanraden is Probiotica! Zullen mensen wel denken "heb je hAAr weer met haar probiotica", maar ik zweer echt bij probiotica. Probiotica zijn goede bacterieen. Ze zijn maagzuur-resistent en komen zo in de darm om daar vervolgens de darmflora te verbeteren. Een goede darmflora (heeft je hond wel anti-biotica's gehad in het verleden?) is nodig voor een sterk immuunsysteem. De meeste merken noemen hun probiotica capsules "acidophilus". Ik vind het merk Akropharma goed, Solgar is goed (wel duur), Groene Os is prima, Protexin is goed (verkrijgbaar/te bestellen bij je DA). Neem in ieder geval een product waar meerdere bacterie-stringen in zitten zoals bijv: Bifidobacterium lactus, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei.
Om dit bovenstaande kracht ;) bij te zetten:
Wij hebben hier al een aantal chronische oorpatienten kunnen opknappen door te stoppen met de "regulieren"medicijnen van dierenartsen en de dieren vers vlees te laten eten én (daar komt ie Lizzy ;D) pro biotica!

Ook wij komen steeds met pro biotica aanzetten en niet zonder reden! Het heeft zulke goede resultaten bij dieren.
Erwin gebruikt pro biotica regelmatig bij de topsportpaarden ook die reageren er super op.
Door Nozem
Fido schreef: Om dit bovenstaande kracht ;) bij te zetten:
Wij hebben hier al een aantal chronische oorpatienten kunnen opknappen door te stoppen met de "regulieren"medicijnen van dierenartsen en de dieren vers vlees te laten eten én (daar komt ie Lizzy ;D) pro biotica!

Ook wij komen steeds met pro biotica aanzetten en niet zonder reden! Het heeft zulke goede resultaten bij dieren.
Erwin gebruikt pro biotica regelmatig bij de topsportpaarden ook die reageren er super op.
Fijn om te horen. Ben benieuwd hoe Nozem het doet op Carnibest. Bij Duck had hij er nog steeds last van.
Dat pro biotica klinkt ook goed. Gewoon bij je da te bestellen dus. En hoevaak en hoeveel geef je dat dan?

Barfplaats wordt gesponsord door