Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Aura
Een tijdje geleden had ik al eens over Sita's incontinentie geschreven. Ik was toen bang dat ze misschien suikerziekte had.
Nou was het de laatste tijd wel heel erg, dus is m'n moeder toch maar naar de da gegaan om het te laten controleren.
Er zat geen gruis in de urine, het soortelijk gewicht was goed, iets te weinig zuur in de urine, geen blaasontsteking. En ze heeft geen suikerziekte gelukkig! Ze moest opmeten hoeveel water ze drinkt per etmaal, maar dat was niet teveel.

Het probleem is waarschijnlijk dat haar sluitspier niet goed genoeg werkt. Ze is wel gecastreerd bij haar eerste eigenaar, maar toen was ze ongeveer 2 jaar (ze is nu 9), maar ik weet niet of het daardoor gekomen is.
Het probleem kwam vooral na o.a. Bach Bloesems en kruidenthee's waardoor ze meer ging ontspannen. Alleen nou ontspant ze iets teveel ;)

Zijn er homeopatische middelen die werken bij een zwakke sluitspier?
Ik heb wel gezocht, maar kon het niet vinden..... :-[
Door Lizzy
De blaassluitspier verzwakt door het ontbreken van hormonen door castratie. Veelal werken homeopathische middelen niet goed genoeg maar het is zeker de moeite waard om het te proberen! Altijd beter als het levenslang toedienen van hormomen!
Door Aura
Dank je wel voor de link! ;)

Ik heb nog even gevraagd wat voor pilletjes ze nu heeft gekregen. Het is Enurace 50.
Door Yari
Lizzy schreef: De blaassluitspier verzwakt door het ontbreken van hormonen door castratie. Veelal werken homeopathische middelen niet goed genoeg maar het is zeker de moeite waard om het te proberen! Altijd beter als het levenslang toedienen van hormomen!
Naar mijn weten bevatten zowel Enurace als Propalin (de 2 meest gebruikte middelen in geval van incontinentie) zeker geen hormonen. Incurin daarentegen wel.
Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat het beter is iets homeopatisch te proberen uiteraard. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door