Femke schreef:
hmmm Sunday wordt in april 8. Loopt het dan ook niet zo'n vaart, dat hij over een half jaar blind is?
Merk jij er wat van dat Brutus of Pinkel minder goed zien?
ook Bess is natuurlijk al behoorlijk grijs in haar ogen. Bij haar is het ook zo rond haar 8 ste begonnen, je merkten er weinig van, Ze kon nog alles, zag nog alles, wellicht dat ze het minder scherp zag, of in donker iets minder duidelijk zag, maar aan haar gedrag was weinig te merken. Nu is ze 14 nogwat en haar oogjes zijn behoorlijk grijs, maar ze kan nog zat zien, hoewel ze de afgelopen jaar niet meer een balletje die je gooi kan volgen, maar ze is niet blind, ze kan nog buiten lopen zonder probleem (buiten haar ouderdoms stijfheid en niet graag aan de lijn willen lopen dan) kan opstapjes nog duidelijk zien en struikelt nooit. De meete van mijn honden hebben in een mindere of meerdere maten last van grijze verkleuring in hun ogen, vaak rond de leeftijd van 8 ga je het zien, verder merk je er echt weinig van, Kelly is nu 12 en heeft het ook, Nana 10 heeft ook grijze verkleuring in haar oog, ook bij haar merk je niets qua gedraag. Ik denk als honden ouder worden hoort het er meestal gewoon bij. Ik maak mij er niet druk om, hoewel ik moet zeggen, als het om een jong hond ging, had ik er wel naar laten kijken