EstherVanPuck schreef:
Nee, vind ik niet.
OK. Ja lastig... Ik weet namelijk niet of het een goed idee is om de ontlasting steviger te maken door botten te gaan voeren... Want sec gezien zit er in versvlees voldoende gemalen bot en de ontlasting zou eigenlijk gelijkmatig stevig moeten zijn (hier hebben ze ook wel eens een dagje slappe ontlasting, als ze veel orgaanvlees of veel vette vis hebben gegeten, maar dat is niet structureel). Aan een paar dagen goed stevige ontlasting heb je in mijn ogen niet zoveel en om alle dagen botten extra te gaan voeren vind ik ook teveel (gezien er in grote botten behoorlijk wat calcium EN fosfor zit).
Ik weet niet of de ontlasting bij Storm alleen momenteel dunner is omdat hij aan het wisselen is? Was de ontlasting ooit wel stevig? Zo niet: dan moet je misschien toch naar zijn voer gaan kijken....
Overigens wilde het bij Whoofer nog wel eens goed helpen om een warme compres op d'r kont te houden. Ik nam dan gewoon een hele zachte washand, deze maakte ik nat met gekookt water, dat liet ik afkoelen totdat de washand lekker warm was en die hield ik er dan een tijdje tegen aan.
Je kunt de anaalklieren natuurlijk wel laten legen, maar in feite los je het probleem daar niet mee op.... De ontlasting moet gewoon stevig. En ik ben misschien een eigenwijs, maar ik ben helemaal niet zo dol op het uitknijpen van anaalklieren.... Want het moet niet nodig zijn en ik heb soms wel eens het gevoel dat de anaalklieren 'verpest' worden met het uitknijpen (en nee, dat kan ik niet op iets wetenschappelijks baseren

).