Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door irmaa
irmavgog schreef: Hoi,
Ben zeer geinteresseerd in goede homeopathische middelen, - Pollen extra vet.- kan je me wat meer vertellen?: Hoelang heb je het gebruikt, wanneer geef je het en hoe oud is je hond toen je er mee begon?
En zijn er meer mensen die dit gebruiken en wat zijn hun ervaringen?
Alvast bedankt Irma
Niemand hier een antwoord op??
gr Irma
Door Lessie
We zijn nu twee weken bezig met het eliminatiedieet. Helaas nog geen enkel resultaat. Weet iemand (uit ervaring) wanneer je de eerste resultaten ziet?
Door irmaa
Voorzover ik weet duurt het minimaal 8 weken, soms zelf langer..
ook kan het zijn dat het tijdelijk helpt zo'n dieet en na een klein tijdje het toch blijkt dat er andere allegieen meespelen. Voedingallergie is ( wat ik uit de literatuur en internet haal) ;) weinig voorkomend. Dan nog is het uit Amerikaanse onderzoeken gebleken dat het meestal om ( het vlees) rund gaat, zelden om granen.
meestal gaat het toch om andere allergieen, zoals pollen vlooien enz.
Maar goed, er is geen eenduidig antwoord op het hele allergie gedoe.. als je gaat zoeken ben je weken zoet.. en iedere arts, onderzoeker heeft weer zo'n zijn eigen idee.. ;)
Door Lessie
Hoi Irma,

Ja, een allergie van buitenaf, zoals o.a. pollen en huismijt zijn d.m.v. bloedonderzoek al uitgesloten. Dus gaat het zeker om een voedingsallergie. Ik denk dat ik dus maar gewoon af moet wachten. Ik was gewoon benieuwd hoe snel je resultaat kon zien van een eliminatiedieet.
Door irmaa
Hoi,
je hebt dan nog even de tijd.. duurt echt een poos voordat je iets kan merken.
Laatst hoorde ik over jeuk, (van iemand die niet met honden maar anders wetenschappelijk bezig is ;)
Dat wanneer je de oorzaak van de jeuk weghaalt het nog maanden kan duren voordat het resultaat zichtbaar / voelbaar wordt.. heeft met reseptoren van de huid o.i.d te maken.. of zo.. Had geen tijd om daar toen op in te gaan.. helaas.. Dus kan het mis hebben wat tie nou bedoelde...
Als ik hem zie.. dan zal ik daar zeker verder naar vragen.
Maar als het inderdaad de voeding is dan duurt het nog wel even!
Laatst gewijzigd door irmaa op di 20 sep 2005, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lessie
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag weer contact gehad met de dierenarts. Ik moet voorlopig nog even doorgaan met de rijst en vis. Ik ben ook pas 18 dagen bezig, dat zijn nog geen 6 weken natuurlijk. Ik zie helaas nog helemaal geen resultaat maar de dierenarts zei dat het echt een tijd kan duren omdat het maar langzaam uit zijn lijf gaat. Het kan ook nog op de rijst of de vis reageren maar dat lijkt hem zeer onwaarschijnlijk. Als er na de 6 weken nog geen resultaat is kunnen we eventueel nog een van deze twee producten vervangen. Maar hopen dat het met de rijst en vis toch nog beter wordt :-\
Door Lizzy
irmavgog schreef: Niemand hier een antwoord op??
gr Irma
Ja ik. Ik heb het voor Pinkel gekocht, maar heb nog te weinig ervaring om je ervaringen te vertellen (hoewel ik het idee heb dat het wel helpt). Hier heb je meer info over het product zelf (het komt van de website http://www.puurnatuur.nl maar ik kan er niet direct naar toe linken).

"Puur Pollen extra veterinair
Geschikt voor: dier

Inhoud en Adviesprijs voor consumenten:
- 30 ml - € 10,50

Samenstelling
verdund en geschud extract van stuifmeel van: acacia, alsem, aster, beemdgras berk, beuk, bijvoet, brandnetel, chrysant, doddegras, dopheid, eik, els, engels raaigras, es, esdoorn, frans raaigras, ganzevoet, gerst, guldenroede, haver, hazelaar, kastanje, kropaar, liguster, linde, mais, margriet, meidoorn, iep, paardebloem, plataan, populier, reukgras, riet, rogge, struisgras, tarwe, vlier, vossestaart, weegbree, wilg, witbol, zuring en zwenkgras. Tevens verdund en geschud extract van meelmijt en huisstofmijt. Alcoholgehalte 20%.

Indicatie(s)
Bij allergie voor stuifmeel en huisstofmijt.

Toelichting
Bij allergie voor stuifmeel en huisstofmijt

Dosering en wijze van toediening: Tenzij de dierenarts of –therapeut anders heeft voorgeschreven, gedurende de eerste drie weken 1x een dosis per 5 dagen, daarna iedere drie weken één dosis tot het einde van het pollenseizoen.

Paard/pony 15-20 druppels
Hond 5-15 druppels
Kat 5 druppels

Met wat water en met gebruik van een plastic wegwerpspuit (zonder naald) in de ‘schone’ wangzak gieten, zodat het door het ‘schone’ mondslijmvlies kan worden opgenomen. U kunt de druppels tevens geven op een klein stukje brood. Geef Pollen extra veterinair tenminste een half uur voor of na het eten.

Opmerking: De effectiviteit van Pollen extra veterinair kan worden vergroot door bij aanvang van toediening, een inwendige reiniging te doen met Drainage compositum van de Groene Os Dierdrogist. Uitwendige behandeling van huiduitslag als gevolg van de allergie kan met Zinkzwavelpasta van de Groene Os Dierdrogist worden behandeld. Bij wondjes, en tegen de jeuk kan men behandelen met Itch-Cure lotion van Puur Natuurlijk bv.

Verpakking: Druppelflesje van 30 ml. Pollen extra veterinair is bestemd voor inwendig gebruik"
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door