Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Aura
Sita heeft vaak last van wespen of andere steekbeesten. Een tijdje geleden werd ze op een wandeling plotseling belaagd door minstens 10 steekbeesten. Ze raakte bijna in paniek en wilde ze allemaal opeten. Het lijkt ook alsof ze in haar vacht blijven zitten (redelijk lange vacht). Geen prettig gevoel lijkt me :-\

Waarschijnlijk heeft ze er al heel lang last van. Vorig jaar (haar eerste zomer bij ons) was ze in de tuin steeds wespen aan het eten die in het gras kropen, dus waarschijnlijk haat ze ze al.

Maar Aura heeft helemaal nergens last van. Zij heeft ook veel minder last van teken van Sita.

Vanmiddag hebben we aan de dierenarts gevraagd waardoor dat verschil kwam. Hij kon alleen bedenken dat wespen op donkere kleuren afkwamen (Sita is bijna zwart, Aura is geel) en doordat Sita een iets langere vacht heeft.

Heeft iemand er een andere verklaring voor dat ze juist Sita moeten hebben? En vooral ook een oplossing? ::)
Door Lizzy
De oorzaak weet ik helaas niet maar heb je wel eens tea tree spray geprobeerd? Veel steekbeesten vinden dat vies genoeg om op een afstandje te blijven. Eventueel kun je de spray vermengen met 4 druppels geranium-olie, 4 druppels ceder-olie en wat bcitronella-olie.
Door Aura
Tea tree spray heb ik in huis. Gaan we dat eens proberen. Hoevaak moet ik haar dan ongeveer inspuiten?
Door Lizzy
Aura schreef: Tea tree spray heb ik in huis. Gaan we dat eens proberen. Hoevaak moet ik haar dan ongeveer inspuiten?
Ik zou het eens proberen met 1 keer per dag.
Door Ivonne
ik denk eerder dat het met de geur van de hond te maken heeft; Bas is een zwarte hond en heeft nooit last stekebeesten, ikzelf daarentegen ben blond en wordt volledig lek geprikt door alles wat er rondvliegt.

De geur van de hond onaantrekkelijk maken lijkt mij de beste oplossing.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door