Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hoi

We zijn nu bezig met een hypoallergeen brok aangezien ik zo stom was om alle mogelijke eiwitten aan mijn hond te geven ::) :biggrin2: (ga zo snel mogelijk weer op rauw, maar zit hier nu nog 6 weken aan vast, nu eet mijn hond gras, dit doet ze al haar hele leven en continue tijdens de wandelingen, ze heeft geen last van haar maag, bloedonderzoek was ook goed, maar kan het eten van gras het 'hyppoallergeen/eliminatiedieet' verpesten? :???:

Haar oren zijn nu al veel beter, 1e week iedere dag 2x oren gedaan, nu 2x per week, maar ik heb zo het idee dat dit door de otodine komt en niet door de brokken.. Hoe weet ik of dit door een voedselallergie komt of door de chloorhexedine?
WhiteShepherd schreef: wo 14 mei 2025, 23:32 Hoi

We zijn nu bezig met een hypoallergeen brok aangezien ik zo stom was om alle mogelijke eiwitten aan mijn hond te geven ::) :biggrin2: (ga zo snel mogelijk weer op rauw, maar zit hier nu nog 6 weken aan vast, nu eet mijn hond gras, dit doet ze al haar hele leven en continue tijdens de wandelingen, ze heeft geen last van haar maag, bloedonderzoek was ook goed, maar kan het eten van gras het 'hyppoallergeen/eliminatiedieet' verpesten? :???:

Haar oren zijn nu al veel beter, 1e week iedere dag 2x oren gedaan, nu 2x per week, maar ik heb zo het idee dat dit door de otodine komt en niet door de brokken.. Hoe weet ik of dit door een voedselallergie komt of door de chloorhexedine?
Als ze een allergie heeft voor grassen/pollen: kan dat wel invloed hebben, dat gras eten. Maar ik geloof dat ik me daar niet te druk om zou maken.

Maar ze staat dus op hypoallergeen voer vanwege d'r gisten in d'r oren? Ja, dat is dan inderdaad niet zo handig, om twee therapieën tegelijkertijd in te zetten want nu weet je dat inderdaad niet..... Ieuw. Ik weet nu ook even niet wat te doen. Ik denk stoppen met de oordruppels (of zeer versnelt afbouwen) en kijken wat er dan gebeurd?
WhiteShepherd schreef: do 15 mei 2025, 14:24 Wij dachten haar gewoon weer terug te zetten op haar oude eten en als het terug komt is het het eten?
Het lijkt mij dat je dan wel heel erg zeker moet weten dat de ooronsteking 100% weg is en niet nog een beetje sluimert, waardoor hij weer kan ontvlammen als je stopt met medicatie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door