Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mariel
Goede morgen

Mijn hond van 2.5 jaar oud heeft gisteren zijn scheenbeen en kuitbeen gebroken en is geopereerd en voorzien van plaat en schroeven. Orthopeed verwacht volledig herstel.

Zijn er supplementen of iets anders wat ik zou kunnen geven ter ondersteuning van het herstel?
Hij krijgt KVV

Dank jullie wel
Door Lizzy
Mariel schreef: wo 09 apr 2025, 08:46 Goede morgen

Mijn hond van 2.5 jaar oud heeft gisteren zijn scheenbeen en kuitbeen gebroken en is geopereerd en voorzien van plaat en schroeven. Orthopeed verwacht volledig herstel.

Zijn er supplementen of iets anders wat ik zou kunnen geven ter ondersteuning van het herstel?
Hij krijgt KVV

Dank jullie wel
Oh jee, wat een narigheid!

Ik zou zorgen dat hij voldoende vitamine D binnen krijgt. Dus iedere week een lekker stuk wilde zalm (geen kweek, daar zit bijna geen vitamine D in). Verder zou ik zelf omega 3 vetzuren geven in de vorm van een goede vis of algenolie. En dan niet eentje die voor huisdieren is, maar eentje die goedgekeurd is voor menselijke consumptie (Royal Green bijvoorbeeld voor de visolie). Ik zou zelf ook extra vitamine C geven. In de vorm van groenten en fruit (bessen en groenten) en anders tijdelijk (!!) in de vorm van suppletie.

Eventueel kun je ondersteunen met homeopathie:

https://www.klassiekehomeopathie.nl/pro ... psfixatie/ (zelfde middelen gelden voor honden).

Sterkte met je hondje!!
Door Lizzy
Mariel schreef: vr 11 apr 2025, 08:08 Dank je wel Lizzy.
Daar ga ik mee aan de slag. Ik wil alles doen wat helpt.
Ook nog probiotica dacht ik ivm alle medicatie?

Groet Mariel
Dat kan nooit kwaad hoor, extra probiotica!
Door Mariel
Hi Lizzy

De visolie van royal green is besteld. Dan kan ik iedere dag een softgel geven? Ik heb nu nog van solgar omega 3 in huis. Zal ik dat alvast geven tot ik het andere in huis heb?
Mbt de wilde zalm. Wij hebben geen visboer in de buurt. Kan dat ook wilde zalm diepvries zijn en moet ik dat dan koken?
Het gaat om een open fractuur dus ervis sowieso meer risico op bacteriën.
En vitamine c capsule ook iedere dag?

Ik wil het graag goed doen en geen fouten maken

Heel erg bedankt alvast :)
Door Lizzy
Mariel schreef: za 12 apr 2025, 17:28 Hi Lizzy

De visolie van royal green is besteld. Dan kan ik iedere dag een softgel geven?

Hoe zwaar is je hond? Bij 20 plus kilo zou ik elke dag 1 capsule geven. Bij 20 min zou ik 4 keer per week een capsule geven.
Ik heb nu nog van solgar omega 3 in huis. Zal ik dat alvast geven tot ik het andere in huis heb?
Ja hoor, dat kan prima!
Mbt de wilde zalm. Wij hebben geen visboer in de buurt. Kan dat ook wilde zalm diepvries zijn en moet ik dat dan koken?
Diepvries is prima, als het maar wild is. Ik kook het niet, nooit gedaan.
Het gaat om een open fractuur dus ervis sowieso meer risico op bacteriën.
Ja, maar in de wond, toch niet in de maag/darmen?
En vitamine c capsule ook iedere dag?
Dat ligt aan de dosering die je hebt gekocht en het gewicht van je hond. Bij vitamine C geldt sowieso dat je kunt geven totdat de ontlasting dun wordt. Dat is erg hond afhankelijk.
Ik wil het graag goed doen en geen fouten maken

Heel erg bedankt alvast :)
Ik snap het! Had iedere hond maar zo'n eigenaar :-*
Door Mariel
Super, dank voor je snelle reactie.
Hond is 28 kilo.
Ik had gelezen dat rauwe zalm risico's met zich mee bracht. Uiteraard niet direct in de wond, maar als darmstelsel niet goed gaat , krijg je minder weerstand....

Ik kan hier verder mee.
Nogmaals dank, groet Mariel
Door Lizzy
Mariel schreef: za 12 apr 2025, 20:46 Super, dank voor je snelle reactie.
Hond is 28 kilo.
Ik had gelezen dat rauwe zalm risico's met zich mee bracht. Uiteraard niet direct in de wond, maar als darmstelsel niet goed gaat , krijg je minder weerstand....

Ik kan hier verder mee.
Nogmaals dank, groet Mariel
Als het ingevroren is geweest is het geen punt maar je mag het ook koken hoor, als je dat prettiger vindt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door