Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Angelique
hannabelgje schreef: Waarmee schaaf je dat af?
Een vijl  :biggrin2:

Maar als je de achterkant van de nagel bekijkt dan zie je daar vaak een spleet in de nagel. Dat stuk wat openstaat kan eraf. Je zegt dat er net een stuk afgebroken is. Als het niet bloed en je zit niet tegen iets vlezigs aan te kijken dan zit je nog steeds niet aan het leven.
Door hannabelgje
Ik mag niet echt kijken van juffrouw zoë. Die heeft een nagelknip- en kijktrauma vindt ze.  ::) Ik zal straks nog eens een poging wagen. Ik zag wel iets gespletens zitten geloof ik. Echt goed kun je niet zien waar het leven loopt en als ze dan ook nog eens niet meewerkt is dat niet zo handig.
Door Lil
Angelique schreef: Een vijl  :biggrin2:

Maar als je de achterkant van de nagel bekijkt dan zie je daar vaak een spleet in de nagel. Dat stuk wat openstaat kan eraf. Je zegt dat er net een stuk afgebroken is. Als het niet bloed en je zit niet tegen iets vlezigs aan te kijken dan zit je nog steeds niet aan het leven.
Ja, dat is wat ik ook altijd hanteer en dan zit het leven dus heel ver door.  :-X

Een vijl? Zo'n ding dat je voor hout gebruikt of zijn er ook nagelvijlen voor honden? Ik geloof dat ik handmatig vijlen minder eng vind dan elektrisch.
Door HoochieHummie
Gebruik hier een draadloze dremel voor de DDen, gaat prima!
Laten wennen met laag toerental en niet te lang op 1 plek, wordt heet.
En je kunt mooi vijlen, geen haakjes.
Let wel op met honden met lange haren bij de tenen.
Door Lil
HoochieHummie schreef: Gebruik hier een draadloze dremel voor de DDen, gaat prima!
Laten wennen met laag toerental en niet te lang op 1 plek, wordt heet.
En je kunt mooi vijlen, geen haakjes.
Let wel op met honden met lange haren bij de tenen.
ah je kunt het toerental aanpassen, dat is fijn om te horen!

Gelukkig op dit moment alleen twee kortharige honden. Boris hoeft ook niet met de dremel. Ik heb zijn nagels geknipt vanaf dat hij 5 weekjes oud was en hij bij mij kwam wonen. Dus die zijn niet lang en niet kort en ik weet bij hem na meer dan 12 jaar ook bijna blindelings waar het leven zit.
Door TeuntjeT
Vraagje:
De nagels van mijn teckel heb ik gelukkig nooit hoeven knippen. Hij heeft zwarte nagels.
Nu is zijn wolfsklauw vooral rechts wel errrug lang.
Heb dus een electrische nageltrimmer/vijl/dremel-ding gekocht.
Gezien de lengte kan ik wel uren doorgaan met dat ding voordat het op een mooie lengte is.
Maar hoe zit het met het leven in die nagel?
Kan ik beter 2x per week een stukje doen zodat het leven zich terug kan trekken? Of kan ik gewoon door blijven veilen?
Het gaat niet heel snel met dat ding. Ik heb deze overigens:
https://www.bol.com/nl/nl/p/vulpes-good ... 118605990/
Door doranto
Ik houd altijd het volgende aan en dan gaat het eigenlijk altijd goed:
Je kijkt hoe hoog de nagel is, op de plaats waar die uit de huid komt. Dat aantal mm. vermenigvuldig je met 3 en zet je af op de lengte van de nagel. als je die lengte aanhoudt zit je normaal gesproken goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door