Misty heeft op haar achterpoot een gespongen abces.
De bult voelde ik een week of 2 / 3 geleden, heb goed geinspecteerd maar was niks raars aan te zien, geen steekwondje, geen teek of wat dan ook.
Aangezien ze meerdere bulten heeft dacht ik het bij haar volgende DA bezoek (voor haar Librela injectie) deze ook even te laten checken.
Haar vacht kam ik minstens 3 keer per week uit, nooit iest gezien of gemerkt .... en nu was ze vanochtend opeens de hele tijd aan het likken .... 2 keer gezegt dat ze moest stoppen (arm dier

Bij de 3de keer toch maar even gaan kijken en nu is het dus 1 grote pusbende

Heb meteen met de schaar zoveel mogelijk haar weggeknipt (lekker zo'n hond met een mega broek) en zag toen dus dat de bult geklapt is.
Temperatuur opgenomen die is 38.2 dus normaal .... wond schoongemaakt met afgekoeld gekookt water en er even wat honingzalf opgesmeerd zodat ze er af blijft ....want dat is vies volgens haar.
Vraag nu .... moet ik naar de spoed rennen of is open houden en afwachten tot maandag voldoende.
Naar de spoed gaan is geen probleem, maar of nu nog een AB kuur nodig is vraag ik me dan af, pijn lijkt ze er niet aan te hebben, loopt gewoon, plast en poept gewoon ...
Dus, wat zouden jullie doen?