Mijn hond bijt/likt aan haar voorpoten. Eerder van januari tot april dit jaar was dit bij alle 4 haar poten. In april kregen we hydrocortiderm van de dierenarts voorgeschreven. Dit hielp heel goed. Alle 4 haar poten waren na een week hersteld.
In april hebben we foto's laten maken om pijn vanuit rug uit te sluiten en is er een bloedtest voor allergie gedaan. Uit de allergie kwam alleen een lichte allergie voor bijen/muggen. Ze at in april ook slecht. In januari had ze giardia. In april/mei ben ik begonnen met rustig opbouwen van haar darmflora. Inmiddels eet ze heel goed.
Eind mei begon ze aan haar voorpoten te likken/bijten. We dachten dat ze ergens in had gestaan. We zijn bij dierenarts geweest en kregen toen Peptivet foam voorgeschreven om erop te doen. Hier zit geen corticosteroïden in en mag ze onbeperkt gebruiken. Helaas helpt het onvoldoende. Dierenarts weet geen raad.
Honingzalf gebruiken kan niet vanwege haar allergie. Aangezien ze nu open wondjes/zwarte korstjes heeft wil ik er iets opsmeren dat niet prikt. Heeft er iemand tips?
Haar achterpoten zijn nog steeds prima en daar likt ze niet aan en bijt ze niet meer op sinds april. Ik heb de hoop dat als dit nu herstelt we er echt vanaf zijn maar ik krijg de cirkel niet doorbroken.
Hebben jullie tips?