Excuus dat ik nu pas reageer. Ik heb het nogal druk gehad.
TeuntjeT schreef: ↑ma 13 mei 2024, 10:23
Ik heb inmiddels besteld:
Ubiquinol 50mg capsules
Krillolie 500mg capsules
Canina hart vitaal
Canina Hart Vitaal: dit zou ik nu zeker niet geven. Hij heeft geen hartfalen, hij heeft een hartruis!
Hij weegt tussen de 11 en 12kg.
Hoeveel van dit alles te geven?
Een kleine hond mag 20 mg per dag aan Ubiquinol. Dus ik zou hem om de dag een capsule geven van 50 mg en dan 1 keer per week 2 dagen overslaan. Altijd even kijken hoe hij er op reageert natuurlijk. Ik zou zelf volgende keer een supplement kiezen dat dichter in de buurt komt van die 20 mg per dag. Idem voor de krill olie.
Krillolie: idem. Dosering voor een kleine hond is 200 mg per dag.
De krillolie en ubiquinol heb ik zojuist ontvangen en van beide 1 capsule door wat leverworst gegeven. Dat ging zo op.
Ook gebeld voor een cardioloog. Na wat googlen blijkt dat de bovengenoemde cardioloog regelmatig in een kliniek in de buurt is voor consult. Daar heb ik mij aangemeld. Eerstvolgende keer dat hij hier is, is in oktober.
Kan het zo lang wachten?
Ik vind van wel.
Mijn dierenarts zegt dat dat wel kan,omdat het bij toeval is ontdekt en er geen symptomen/klachten zijn.
Ja, daar sluit ik me bij aan.
Ik denk ook dat je overal wel wachttijden hebt momenteel, en lang auto moeten rijden is niet bepaald een pretje voor Teun ivm wagenziekte....
Nee, dat is waardeloos....
De dierenarts gaf aan dat het MCD in Amsterdam ook een optie is met kortere wachttijd, maar ik zie daar dan weer geen cardioloog vermeld staan op de website, alleen een internist en radioloog die dan de echo doet. Wat is de beste optie?
Ik zou naar een cardioloog gaan.