Mijn hond trix van nu ongeveer 12 is een hond met een behoorlijke gebruiksaanwijzing. Ze is heel erg gevoelig en heeft al haar hele leven dingen die mijn andere hond niet doen. Ze wil bv niet op zebrapaden lopen, maar ernaast. Niet op laminaat of een tegelvloer en is ook het liefst altijd buiten.
We hebben een mooi hok voor haar buiten gemaakt en hier verblijft ze het liefst dag en nacht. Op zich prima maar ze blijft op het overkapte terras gedeelte liggen en weigert het hok zelf in te gaan. Dus met teveel kou moet ze van mij naar binnen. Zelf is ze panisch voor wind en wil dan ook zelf wel binnen komen.
Zodra ze binnen is, en voornamelijk snachts betekent dit voor ons een slapeloze nacht. Ze slaapt niet, ze ijsbeert de hele nacht. Heb geprobeerd in een bench of in een aparte kamer maar vernield dan alles wat erin staat. Heb een hekje voor de trap geprobeerd zodat ze niet naar boven kan maar jankt dan zo erg dat de andere hond aanslaat en de hele boel bij elkaar blaft.
Als ze het dan toch tot de slaapkamer haalt ondanks alle barricades gaat ze als een gek staan graven in het kleed of tegen het bed.
Ik heb al een aantal slapeloze nachten achter de rug en vannacht was ik het zo zat dat ik haar in de auto heb gedaan. Hier heeft ze volgens mij wel rustig gelegen.
Vanochtend haat ik mezelf dan weer dat ik m'n geduld verloren heb.
Ik heb Bach bloesems geprobeerd, alle producten van Puur, anti angst band. Dingen voor in het stopcontact, muziek aangelaten, licht aangelaten...
Ik ben wanhopig.... Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen?