Bij mij da is het wel mogelijk om die te kopen, dat zijn pillen van 60 mg maar hoe die deelbaar zijn weet ik niet, daar moet ik even over bellen.
Als dit zo blijft wil ik inderdaad wat aan de dosering doen.
Dankjewel voor het meedenken!
Moderator: Lizzy
- pien - schreef: ↑do 28 sep 2023, 09:20 Ik lees al dat jij andere (deelbare) pillen hebtDe 'off label' Trilostane tabletten zijn verkrijgbaar in 20 of 60 mg.![]()
Bij mij da is het wel mogelijk om die te kopen, dat zijn pillen van 60 mg maar hoe die deelbaar zijn weet ik niet, daar moet ik even over bellen.
Als dit zo blijft wil ik inderdaad wat aan de dosering doen.
Dankjewel voor het meedenken!
Ina schreef: ↑wo 27 sep 2023, 23:34 Cushing op zich kan gehijg geven, maar wees eerder bedacht op Addisonverschijnselen door te hoge instelling van medicatie of hoe dan ook 'slecht reageren' op de medicatie.Zou je mij (evt in pb) willen laten weten waarmee je 'alternatief aanvult' ? En waarom?
Nu hoef je met 1 slecht dagje niet meteen in de stress te schieten, maar wel iets om altijd in je achterhoofd te houden.
Ik weet dat je DA voorzichtig opgestart is, maar ervaring bij mijn dame heeft me geleerd dat je vooral erg op je eigen gevoel en inzicht moet varen.
Misty krijgt momenteel nog maar 3x5mg (bij 20kg hond), die kan absoluut niet tegen een hogere dosering in 1 keer.
Die krijgt vooral erge darmklachten, verteert haar bot niet meer, heeft vreselijk slechte ontlasting en begon zelfs uit het niets te hinken met haar voorpoot.
Ik ben toen acuut gestopt (was natuurlijk weekend) en na overleg op halve dosering verdeeld over 2 inname momenten.
Het hinken was snel over, maar haar ontlasting bleef prut.
Van alles uitgesloten, van giardia, wormen, infectie .... maar niks van dat alles.
Zij kan gewoon niet tegen de medicatie.
Ben toen in eerste instantie 4x 5mg per dag gaan geven en dat bleek de oplossing.
Nu terug naar 3x 5mg omdat haar nierwaardes langzamerhand achteruit gaan en ze het op deze dosering ook gewoon goed doet (met wat alternatieve aanvulling)
Dus volg vooral je gevoel, je kan beter een keer minder geven en zien wat dat doet ... dat is minder schadelijk als teveel.
- pien - schreef: ↑ma 02 okt 2023, 17:03 Tot voor kort gaf ik een lepeltje (of 2 lepeltjes) psyllium/inuline door z'n eten.Van psyllium (husk) zal vast ontlasting niet nog vaster worden, het wordt beter verwerkbaar is mijn ervaring.
Ik kan het wel weer proberen. Aangezien z'n goeie drollen heel compact en best hard zijn wil ik niet dat z'n poep te stevig wordt![]()
Ina schreef: ↑ma 02 okt 2023, 21:14 Van psyllium (husk) zal vast ontlasting niet nog vaster worden, het wordt beter verwerkbaar is mijn ervaring.Dankjewel Ina! Fijn dat het helpt voor Misty. Ik hou het even in gedachten/noteer het in de dierenagenda.
Misty krijgt ter aanvulling op haar Trilostane, Hypo Balance.
https://www.phytonicsmed.com/phytonics/ ... ance-250-g
Was ooit voor paarden, maar mag tegenwoordig ook bij honden en katten gebruikt worden.
Ik ben dat gaan geven omdat ze qua medictie niet omhoog kon omdat ze daar klachten van krijgt, maar ze eigenlijk nog best wel wat klinische klachten had.
Vooral dat ze 'lek' was als ze lag te slapen.
Urine eerst onderzocht op afwijkingen, maar die was prima .... dus toen in overleg met de DA maar gaan proberen of dit iets zou doen voor haar.
En dat doet het dus, drinken is minder geworden en lekken doet ze helemaal niet meer .... dus ik blijf lekker dat mespuntje erbij geven.
- pien - schreef: ↑vr 10 nov 2023, 09:21 Intussen zijn we ruim een maand verder : qua ontlasting, soms slaat hij een dag over en dan heb ik hoop dat het er wat beter uit zal komen, maar helaas...het blijft allemaal 'slap met slijm' met soms een goeie drol (ook met 'zacht' er aan maar wel goed op te ruimen).Jammer, dat niks heeft gewerkt.... Het kan, dat het zijn alvleesklier is. Ik denk dat overleg me je dierenarts daarover geen gek idee is. Ik vind het niet zo heel erg alvleesklier klinken maar het kan. Even terug naar de basis is ook altijd een goed idee. En dan zou een KVV met 1 diersoort laag in vet een goed idee zijn. KB raw fazant is volgens mij vrij laag in vet en dat is gewoon alleen gemalen fazant, verder niks.
Wandelen gaat beter (éen keer per dag, de andere wandeling sukkelt hij) maar er kan geen kwispel meer af, en hij is geregeld weer lek.
De Salofalk heeft niks gedaan, de cichorei doet ook niks (geef ik sinds een week) en soms wil hij 's avonds ineens de tuin in en dan heeft hij spuitkak![]()
Vandaag ga ik naar de da voor z'n Nandrolonprik en zal dan eea bespreken, van gister heb ik ontlasting in een bakje gedaan :
wat als ik een verteringsonderzoek laat doen (tip van een vriendin) en hoe zit het met z'n pancreas?
Of helemaal terug naar éen-dier-kvv met een laag vetgehalte, en kijken wat dat doet? Terug naar de basis, z'n eten, in plaats van met middeltjes (kruiden ~ huisdierendokter bijv. of Salofalk) te proberen z'n poep weer goed te krijgen?