Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door spreeuwtje
Hey allemaal.
Im back met een vraag
Onze Wolffe heeft heel soms last van een soort kramp. Vroeger van onze beagle kayne kende we dat wel als hij een te grote inspanning geleverd had. Hij kreeg dan last en begon dan te trappen met zijn achterpoten. Masseren en nog even rustig een rondje lopen hielp dan. En natuurlijk meer rekening houden met de hoeveelheid inspanning.

Nu hebben we Wolffe. Hij staat ook netjes op de barf tegenwoordig. Hij is nu 2 jaar en lekker actief.
Een tijdje terug werd hij ineens heel onrustig. We dachten misschien last van zijn darmen. Maar uiteindelijk bleek het dus net als bij de Beagle een soort kramp te zijn

Nu komt het af en toe terug en vraag ik me af of we iets zouden kunnen doen met extra magnesium bijv?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
spreeuwtje schreef: za 01 jan 2022, 22:31 Hey allemaal.
Im back Afbeelding met een vraag
Onze Wolffe heeft heel soms last van een soort kramp. Vroeger van onze beagle kayne kende we dat wel als hij een te grote inspanning geleverd had. Hij kreeg dan last en begon dan te trappen met zijn achterpoten. Masseren en nog even rustig een rondje lopen hielp dan. En natuurlijk meer rekening houden met de hoeveelheid inspanning.

Nu hebben we Wolffe. Hij staat ook netjes op de barf tegenwoordig. Hij is nu 2 jaar en lekker actief.
Een tijdje terug werd hij ineens heel onrustig. We dachten misschien last van zijn darmen. Maar uiteindelijk bleek het dus net als bij de Beagle een soort kramp te zijn

Nu komt het af en toe terug en vraag ik me af of we iets zouden kunnen doen met extra magnesium bijv?

Je kan het allicht proberen, om wat meer magnesium te geven. Ik zou dat wel in natuurlijke bron geven. Dus door hem wat rauwe ongezouten noten en zaden te geven, extra bladgroenten, banaantje, vette vis, avocado's (en dan niet de schil en pit want die zijn giftig, maar het vruchtvlees is heel gezond). Het is niet iets van epilepsie? Kramp klinkt wel ietsjes vaag.

Soms komen dit soort dingen echter uit de wervelkolom. Dus ik zou er zelf ook eens mee naar een osteopaat gaan. Of chiropractor.
Door Lizzy
Ik zit me ineens te bedenken dat als je echt wilt weten of magnesium helpt je misschien beter een supplement kan geven. Ik heb alleen geen idee aan welke dosering je moet denken...
Door spreeuwtje
Lizzy schreef: Je kan het allicht proberen, om wat meer magnesium te geven. Ik zou dat wel in natuurlijke bron geven. Dus door hem wat rauwe ongezouten noten en zaden te geven, extra bladgroenten, banaantje, vette vis, avocado's (en dan niet de schil en pit want die zijn giftig, maar het vruchtvlees is heel gezond). Het is niet iets van epilepsie? Kramp klinkt wel ietsjes vaag.

Soms komen dit soort dingen echter uit de wervelkolom. Dus ik zou er zelf ook eens mee naar een osteopaat gaan. Of chiropractor.
Dank je lizzy!
Nee dit is geen epilepsie. Je ziet dat het hem irriteert. Als een soort onrustige benen, zeg maar. Of pijn. Hij gaat schoppen met zijn poten en loopt dan weg om er van weg te kunnen zijn. Hij kreeg t de eerste keer na een wandeling op t strand waar hij als een bezetene heeft gespeeld met een hond die we tegen kwamen. Hij is daar wellicht over zijn grenzen gegaan. En op nieuwjaarsdag heeft hij het even gehad. Waarschijnlijk door de spanning van de nacht.

Door spreeuwtje
Lizzy schreef:Ik zit me ineens te bedenken dat als je echt wilt weten of magnesium helpt je misschien beter een supplement kan geven. Ik heb alleen geen idee aan welke dosering je moet denken...
Daar kom ik wel achter. Ik heb poeder van vitakruid voor mezelf. Ik wilde alleen weten of ik het hem kan geven. Of het iets gaat doen moeten we dus gaan uitvinden. Een bezoekje aan onze favoriete dieren fysio kan ook nog.

Door smulpaap
spreeuwtje schreef: zo 02 jan 2022, 08:36 Daar kom ik wel achter. Ik heb poeder van vitakruid voor mezelf. Ik wilde alleen weten of ik het hem kan geven. Of het iets gaat doen moeten we dus gaan uitvinden. Een bezoekje aan onze favoriete dieren fysio kan ook nog.

Ik zou eerst naar de fysio gaan voordat je start met bv magnesium
Stel , er is iets . Dan heb je mogelijk een vertekend beeld
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door