Dank jullie wel voor de reacties

, ik zal ze allemaal ff bijlangsgaan:
Ster: Op zich weet ik nu al aardig wat er mis gaat in de hersenen met epilepsie (heb het in m'n opleiding gehad hoe het bij mensen werkt, maar toch bedankt dat je het anders ff uit wou leggen) en we hebben bij Max ook overwogen een scan te maken, maar ten eerste is het nogal duur, 450 euro!, en het is maar de vraag of daar iets op te zien is, en als er wat te zien is, kan je het toch niet weghalen, en Max zou onder narcose moeten voor een scan, wat ook weer risico's met zich meebrengt. Dus daar zien we maar van af. De film waar je het over hebt, ken ik trouwens! En als Max een aanval heeft, probeer ik ook idd te denken: hij verneemt er niks van, maar de tranen schieten me nogsteeds in de ogen als hij daar op de plavuizen rondklapperd. Zelf m'n zwager, wat een grote stoere vent is, (zag het voor het eerst) is bij de tweede aanval weggegaan. Gelukkig is hij nu weer helemaal happy en huppeld weer vrolijk rond
Lizzy: Max z'n leverwaarden zijn (waren?) idd slecht, hoe dat nu is weet ik niet, want we hebben nog geen onderzoek weer laten doen, omdat het voor Max niet leuk is, en omdat het weinig, of eigelijk niks oplevert, dan wéét je alleen, dat ze weer hoog zijn (en dan begin ik weer vreselijk te stressen

) Ik ben met Max in Utrecht geweest( ik weet het, jullie zijn er geen fan van, en ik ook niet, maar hij heeft er uiteindelijk wel voor geleerd, denk ik dan, en ik niet

) en daar werd met nadruk gezegt dat het allemaal wel mee viel en dat de waarden die afwijken niet zo slecht zijn ???. De lijst met onderzoeken en waarden heb ik inmiddels allemaal, dus als je wil kan ik ze je wel even toesturen via een PB tje (misschien kan je er wat aan zien). Wat mw Overduin betreft, als ik wist dat ze wat voor Max kan doen, zal ik zeker heen gaan. Maar het probleem is een beetje dat het 2,5 of 3 uur rijden is vanaf hier, en zes uur in de auto is voor Max aardig veel. En dan ben ik daar, wat gaat ze dan doen? Toen ik naar Utrecht ging had ik er veel vertrouwen in (sorry, ik weet jullie reacties, maar ik ben zo naïef dat ik toch hoopte dat ze wat konden doen, of in ieder geval dat Max goed onderzocht zal worden. Zo stond het wel in de mailtjes die onze da en dr v Nes hadden gewisseld.) Dit was dus één grote teleurstelling. Ik werd voor m'n gevoel gewoon niet serieus genomen, tsja, ik weet nu dat z'n anusreflexen goed zijn en dat hij op drie poten kan hinkelen 8), sorry hoor, maar wat heb ik daar nou aan!! Verder dacht ie volgens mij dat ik zo'n overbezorgde muts was ofzo, zo deed ie! Sorry, werd even weer boos

. Wat ik probeer te zeggen is, dat ik eigenlijk eerst eens contact zal willen hebben met die mw Oosterduin, dat ik haar alle gegevens van Max stuur (heb het hele da rapport in huis, in Utrecht wouden ze het niet eens hebben!) en dat ze die dan rustig kan bekijken, en dat we dan eens contact hebben via de mail of telefoon om zo eens te overleggen wat ze zou kunnen doen. Maar het probleem is dat je alleen contact met haar kan hebben als je er eenmaal geweest bent, en ik ben nu bang dat ik daar weer hoopvol heentuf en dat het weer op een dure en voor Max vervelende teleurstelling word. Kent iemand die Mw Oosterduin niet persoonlijk? Of een manier met haar in contact te komen zonder er eerst heen te rijden? Als ik zeker wist dat naar haar toe gaan iets op kan leveren, stapte ik nu nog in de auto, maarja.....

En dan wat betreft dat enten, ik heb de discussies wel of niet enten wel gevolgd hier op bp, en ik ben bang dat als ik niet zal enten, Max of Tara misschien wel Weill of een andere enge ziekte zal krijgen en daar dood aan gaat. Pffffffffffff sorry hoor maar ik vind het soms allemaal best lastig hoor, ik ben gewoon steeds bang dat ik juist het verkeerde doe, juist omdat ik het allemaal goed (of eigenlijk perfect

) voor m'n schatjes wil doen. Zijn jullie nooit onzeker over wat je allemaal doet? M'n man zegt dat ik me allemaal niet zo druk moet maken, brokken zullen echt niet zo slecht zijn, en laat verdere onderzoeken zitten, het kost teveel en levert niks op (hij wil ook eigenlijk niet dat ik naar Overduin ga, maar als ik hem kan laten zien dat zij echt wat kan doen, gaat ie wel overstag denk ik). Maarja...
Oh ja, en verder heeft hij zaterdag niks bijzonders gehad of hebben we niks bijzonders gedaan.
Angelique: Wat betreft de chemische vlooienbestrijding en dergelijke, ik heb ze vorige maand Frontline druppels gegeven

, maar ik weet namelijk niks wat beter helpt tegen vlooien, knoflook heb ik 2 jaar geprobeert maar dat helpt niet. Het probleem is dat ik hier niet 1 vlo kan hebben, wan zowel Tara als Revel (de kat) hebben een vlooienallergie en bij 1 vlo liggen ze al te krabben en te bijten, en Revel word zelfs kaal. Wassen is voor hem ook geen oplossing. Als je nog middelen weet die goed helpen en niet chemisch zijn, hoor ik het graag! En of het aan de temperatuur ligt weet ik ook niet, heb ik zelf ook wel aan gedacht, maar als ik z'n "aanvallenoverzicht" bekijk, is augustus de enige maand waarin hij nog geen aanvallen heeft gehad
Doedels: Ik had er nog nooit bij stilgestaan dat het heftige kauwen op het bot een voorbode kon wezen, maar het zal idd best kunnen ja. Als hij het nou een volgende keer weer doet, kan het dan nog helpen als ik het bot afpak, of maakt dat niks uit?
Nou, dat was een heel verhaal. Ik wacht op jullie reacties