Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Envie
Al een paar jaar heeft mijn golden een bultje bij zijn nagel, lijkt op een bloedblaar. Hij had er nooit last van, maar sinds kort gaat t open tijdens de wandeling. Thuis likt hij t even schoon en dan is t weer goed.
Heb het aan de Da laten zien of het ook weg gehaald moest worden. Maar dat gaat een hele lastige wond worden die waarschijnlijk voor nog meer problemen gaat zorgen :(

Het advies was dus om t na de wandeling even schoon te maken met biotex. Maar ik weet uit ervaring dat de huid daar dunner van wordt en misschien nog eerder gaat bloeden?

Wat zou t beste zijn? Hoe houd ik het schoon zodat er geen ontsteking komt? Graag jullie tips
Bijlagen
129954748_198919361714989_5341878354649742587_n.jpg
129954748_198919361714989_5341878354649742587_n.jpg (20.72 KiB) 4391 keer bekeken
Door Lizzy
Heeft je dierenarts er een biopt van genomen? Groeit er ook haar uit, uit het bultje? Het is inderdaad een vervelende plek. Misschien dat zelfs een deel van de teen weggenomen moet worden. Maar om het zo maar te laten zitten? Ik houd niet van bloedende bultjes. Ik zou dat toch onderzocht willen hebben, willen weten wat het is. En ik ging zeker niet met biotex lopen tobben. Zou eerder kiezen voor colloïdaal zilver of wondpasta van de groene os. Maar ik liet het eerst onderzoeken.
Door Charlie Angel
Wellicht heb je er niets aan maar kan het niet gehecht worden voordat het bultje verwijderd wordt? Op die manier is er bij mijn Berner eens een bultje verwijderd op een lastige plek.
Door Envie
Lizzy schreef: za 05 dec 2020, 09:57 Heeft je dierenarts er een biopt van genomen? Groeit er ook haar uit, uit het bultje? Het is inderdaad een vervelende plek. Misschien dat zelfs een deel van de teen weggenomen moet worden. Maar om het zo maar te laten zitten? Ik houd niet van bloedende bultjes. Ik zou dat toch onderzocht willen hebben, willen weten wat het is. En ik ging zeker niet met biotex lopen tobben. Zou eerder kiezen voor colloïdaal zilver of wondpasta van de groene os. Maar ik liet het eerst onderzoeken.
Er is geen biopt van genomen omdat ze er een naam voor had (weet niet meer..) en uitlegde dat t onschuldig is. Er groeit idd een haar uit. Eng...? Het zit er ook al zeker 3 jaar. Om hem nu nog een teen te laten amputeren zie ik echt niet zitten. Hij is ruim 13 met spondylose en artrose wat steeds verder toeneemt. Komt nu al moeizaam overeind omdat zn achterhand verzwakt.
Maar coll. zilver of wondpasta groene os is een bruikbare tip !!
Charlie Angel schreef:Wellicht heb je er niets aan maar kan het niet gehecht worden voordat het bultje verwijderd wordt? Op die manier is er bij mijn Berner eens een bultje verwijderd op een lastige plek.
Ik noteer m even, kan t natuurlijk altijd vragen.

Bedankt weer voor jullie meedenken !!
Door Lizzy
Envie schreef: za 05 dec 2020, 14:55 Er is geen biopt van genomen omdat ze er een naam voor had (weet niet meer..) en uitlegde dat t onschuldig is. Er groeit idd een haar uit. Eng...? Het zit er ook al zeker 3 jaar. Om hem nu nog een teen te laten amputeren zie ik echt niet zitten. Hij is ruim 13 met spondylose en artrose wat steeds verder toeneemt. Komt nu al moeizaam overeind omdat zn achterhand verzwakt.
Maar coll. zilver of wondpasta groene os is een bruikbare tip !!
Ohwww nee! In dat geval liet ik zeker geen tenen amputeren! Ik had even niet in de gaten dat we het hier over een 13 jaar jonge hond met spondylose hadden. Nee hoor, dat zou ik hem niet aan doen! Dan ging ik zeker aan de slag met coll. zilver (verdund kun je daar ook mee spoelen) en wondpasta (ik vind dat zulk super spul en dat houdt de boel zo mooi droog en er zitten ontstekingsremmende spulletjes in).

Mocht je je dierenarts spreken, wil je dan nog een keer om de naam vragen van "het ding"?
Door Envie
Lizzy schreef: za 05 dec 2020, 17:39 Ohwww nee! In dat geval liet ik zeker geen tenen amputeren! Ik had even niet in de gaten dat we het hier over een 13 jaar jonge hond met spondylose hadden. Nee hoor, dat zou ik hem niet aan doen! Dan ging ik zeker aan de slag met coll. zilver (verdund kun je daar ook mee spoelen) en wondpasta (ik vind dat zulk super spul en dat houdt de boel zo mooi droog en er zitten ontstekingsremmende spulletjes in).
Mocht je je dierenarts spreken, wil je dan nog een keer om de naam vragen van "het ding"?
Het is waarschijnlijk een cyste. Als t groter gaat worden kan hij evt. leeg gezogen worden. Maar dan loopt t toch weer vol..

We proberen t maar zo goed mogelijk schoon te houden. En verder van t leven te genieten ;)
En verder maar weer bedankt voor t meedenken :bigarmhug:
Door Envie
MarijeEnBoomer schreef: di 08 dec 2020, 19:18 Ik zou ook zorgen dat de nagel korter is zodat er geen/minder druk op het nagelbed komt
Er is inmiddels weer een stukje af ;) probeer ze zo kort te houden dat ze net de grond niet raken. Maar korter kan t niet. Dan knip ik in t leven. Maar wel bedankt voor de tip !!
Door MarijeEnBoomer
Envie schreef: wo 09 dec 2020, 14:22 Er is inmiddels weer een stukje af ;) probeer ze zo kort te houden dat ze net de grond niet raken. Maar korter kan t niet. Dan knip ik in t leven. Maar wel bedankt voor de tip !!
Korter kan wel als je de ACL gebruikt
Ik denk dat als je de zoektfunctie gebruikt je wel een uitleg van mij of Lizzy vind hierover :biggrin2: we hebben een klein nagel fetisj
Door Envie
MarijeEnBoomer schreef: wo 09 dec 2020, 21:25 Korter kan wel als je de ACL gebruikt
Ik denk dat als je de zoektfunctie gebruikt je wel een uitleg van mij of Lizzy vind hierover :biggrin2: we hebben een klein nagel fetisj
Haha, topic gevonden, met filmpje. Bedankt voor de tip!
Door Envie
Even een upje, zeer tevreden over de Groene Leem Kruidenpasta !! Het bultje is flink geslonken, mooi stevig, en bloedt niet meer !!
Bijlagen
142595542_448282403022849_1405991183636977526_n.jpg
142595542_448282403022849_1405991183636977526_n.jpg (77.42 KiB) 3280 keer bekeken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door