Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ollieflatcoat
Ik stel deze vraag voor een kennis van ons. Zij heeft een 5 jarige Airedale Terriër met een vergrote prostaat. De hond is gecastreerd, en het is geen kanker (er zijn biopten genomen). Hij is in de laatste paar weken twee keer opgenomen in de dierenkliniek...en duidelijk is niet wat er is. De hond kan zeer moeilijk plassen en poepen. Het probleem met het poepen wordt veroorzaakt door de prostaat die op de darmen drukt.

Nu wil deze eigenaresse misschien overstappen op vers voedsel. Zou dit een optie zijn? Zou het effect hebben op de problemen?
Door Audrina
Het is sowieso altijd goed om een hond over te zetten op vers en dit zal zijn gezondheid zeker ten goede komen. Alhoewel de ontlasting van de hond dan ook verbetert en de hond daardoor dus waarschijnlijk makkelijker zal kunnen poepen, helpt vers niet tegen prostaatproblemen. Heb hier zelf ook een reu die mega prostaatproblemen had en zelfs nu na zijn castratie af en toe nog heeft. Ik geef hem dan Prodier geslachtsdrift van VSM. Daardoor slinkt het prostaat en gaat alles weer makkelijker. Met plassen heeft die van mij nooit problemen gelukkig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door