Ik heb 3 honden. Een golden van 8,5, een lab van 6 en een witte herder van bijna 3.
Alle 3 de honden krijgen vanaf dat ze als pup bij ons kwamen barf. Dit gaat alle jaren al goed en nooit iets verkeerd geweest.
Ik wil even vermelden dat ik met veel honden werk, die wel ingeënt moeten worden om daar te zijn, ik denk meld het even vanwege eventueel overdraagbare ziektes.
Zelf zijn mijn lab en golden voor het laatste ingeënt toen de lab 3 was en de golden 5. De witte is geënt toen ze puppy was met 12 of 16 weken.
Ik geef ook geen ontworming of anti vlooien/luizenmiddel. De lab heeft een chronische ooronsteking en heeft een kwaadaardige mastceltumor gehad toen ze 2,5 was.
Ik denk ik geef de volledige medische informatie zodat jullie me misschien beter kunnen helpen.
Nu heeft de witte last van diarree en braken sinds vrijdagavond. Kleine beetjes bleef er wel in alleen haar avondeten (ze eten 1 keer per dag , de witte 850 gram) niet. Tussendoor wel snoep. Maandag naar de dierenarts geweest en die heeft een anti braak injectie gegeven en pillen tegen de diaree (Finidiar forte) voor 3 dagen en kvv voor 4 dagen van het merk RAW veterinary diets (energique). Haar darmen waren verdikt. Voor de rest was de ademhaling, temperatuur, levendigheid en zin in eten nog allemaal heel goed.
Nu begon de golden met de diaree op maandag avond en zonet begint de lab te spugen (bij alle 3 komt hun hele maaltijd gewoon weer naar buiten) waarnaar ze het weer op wou eten, ik heb haar naar buiten gedaan en daar begon ze aan de diaree. De diaree is bij alle 3 waterig chocoladebruin (beetje melkchocoladekleur, niet puur

Ze willen alle 3 nog gewoon graag wandelen en zeuren hier ook om alleen vanwege de harde wind en dat de witte zich niet goed voelde vandaag (maandag) toch niet gewandeld.
Ik ga zoiezo morgenochtend de dierenarts bellen maar ik zou graag jullie kijk hierop ook willen hebben.
Ik loop zelf weleens weken hiermee als ik me ziek voel maar ik ben ontzettend overbezorgd als het om mijn honden gaat

Alvast bedankt,
Met Vriendelijke Groeten,
Een ontzettend bezorgd baasje.