Teefje, Staffordshire Bull Terrier, 3,5 jaar.
- Begin september symptomen wormbesmetting (hoesten, (bloed)diarree). 7-9 Milbemax. Ging lange tijd goed. Dagen goede poep en opeens 1 dag weer (bloed)diarree. Solgar 40+ probiotica dagelijks.
- 12-9 snaptest laten doen, Giardia en Parvo positief. Dit vertrouwde ik niet, ben naar een andere dierenarts gegaan.
- 13-9 parasitologisch onderzoek (zelf poep ingeleverd bij EVL in Woerden). Hier kwam niets uit, geen Giardia of Parvo aangetroffen.
Ondertussen Mixie's eetlust goed, levendig. Oogt niet ziek. Gestart met Clear Intestine Phytonics
- 30-11 uitslag 2e ontlastingsonderzoek (EVL in Woerden). Giardia en Coccidiose waren zwak positief getest. Ook haakwormeieren aangetroffen. 30-11 wederom poep met bloed, hierna naar de Da. Ook trof ik op Mixie's slaapplaats lichtrood bloed aan, ik weet niet of dit spuug of lekkend uit haar vagina kwam. Vandaag zag ik namelijk dat zij meer plasjes dan gebruikelijk doet, ik controleerde haar urine en zag dat het felrood bloed was.
- 30-11 Da:
Coccidiose bestrijden. AB kuur Sulfatrim 80/400 voor een week, 2x daags 3 kwart, sucralfaat (zakjes voor 3 dagen), Prevomax (30-11 injectie bij Da gehad), Cerenia 30mg (mocht ik geven als ze misselijk was).
- Goede ontlasting na start AB kuur.
- 4-12 weer gestart met 3 dagen ontlasting opvangen.
- 6-12 ontdekt dat Mixie bloed plast, zelfde dag nog naar de Da met opgevangen middag-urine. Naar gekeken incl. sediment. Er werden geen kristallen aangetroffen in urine, pH 7,5
- 7-12 uitslag ontlastingsonderzoek (VPL het Woud); geen wormen/Giardia
Wel in de ochtend normale ontlasting geëindigd met diarree (geen bloed), ook af en toe stinkpufjes erbij.
- 7-12 echo blaas en blaaspunctie. Urine nu in het lab voor onderzoek (Bacteriologische kweek (aeroob) Diff
en antibio). Echo blaas; verdikte blaaswand, kleine blaassteen (0,5cm) craniaal aangetroffen. Onduidelijk wat voor blaassteen

Urical (urineverzuurder, 9ml per dag) en Rimadyl 50mg (ochtend 1, avond 0,5) meegekregen. Cranberry capsules Kruidvat merk gekocht.
Avond stinkpufjes
8-12 in de ochtend tijdens het spelen spuugde zij een beetje (at dit vrolijk weer op)
20.00 kwartier na het eten had ze een beetje gespuugd.
Ook in de ochtend normale ontlasting, maar geëindigd met diarree (beetje lichtroze bloed).
Mixie's eetlust goed, levendig. Oogt niet ziek. Weer gestart met Clear Intestine Phytonics. Extra water bij haar vlees.
Geen flauw idee of ik nou wel of geen geitenyoghurt mag geven of de zalmsnacks (97% zalm 3% aardappel). De Clear Intestine vermeng ik namelijk met geitenyoghurt.
Ik heb de afgelopen uren het forum zitten doorspitten op blaasgerelateerde problemen en ik weet niet waar ik goed aan doe. Het is namelijk onbekend wat voor blaassteen het is.
Net pH-waarde teststrips besteld, ik zal dan een paar dagen ochtendurine meten en middag om te vergelijken.
Ik heb hier ook nog 3 Giardia kits liggen (Woud), komende weken zal ik deze gebruiken. Huis al obsessief gereinigd incl stoomreiniger aangeschaft en 90 graden wasjes.
Nu kweek urine afwachten.
Ik heb trouwens een hol.da en een reguliere da (kennen elkaar). Deze wisselen Mixie's gegevens uit.
Kan iemand met mij meedenken aub, tips, ervaringen...bijv. wel of geen vit.C? Daar lees ik nogal uiteenlopende meningen over.
Mixie eet KVV Kivo eend, geit, lam, konijn (is nogal kieskeurig). Ik voer bewust geen kip/rund.