Ik heb een otoscoop, en voor zover het me lukt daarmee in zijn neus te kijken, kan ik niets zien, geen snot, geen rood of gezwollen weefsel, geen afwijkingen tussen de neusgaten onderling. Nou moet ik erbij zeggen dat hij niet met wijd opengesperde neusgaten juichend staat te wachten wanneer ik met de otoscoop aan kom zetten
, maar voor zover ik iets kan zien, zie ik niets bijzonders.
Xindy had een tijdlang oorontstekingen achter elkaar, die ik aan de buitenkant niet kon zien. Oor zag er schoon uit zover je dat kon zien.
Dus heb ik een otoscoop gekocht om regelmatig te checken of het iets dieper ook nog schoon was.
Gelukkig is die periode helemaal voorbij en heeft ze nu nergens meer last van

Maar ik moet niet meer met dat ding komen aanzetten.
Het lijkt er dus op dat hij nergens last van heeft, je ziet niets zitten, hij zit goed in zijn vel. Dan is het zo misschien ook wel goed.
Hij is niet meer de jongste en ouderdom komt met gebreken...
Je zou misschien nog Puur Sinus kunnen proberen, maar ik vraag me af of dat nodig is.
Wel sneu dat hij zo'n last van zijn teennagel heeft gehad.
Ik kan me best voorstellen dat oudere honden na zo'n hete periode extra slaap nodig hebben.
Mensen kunnen wel last hebben van het rookaroma dat gebruikt wordt om producten een rooksmaak te geven, maar of je daar een verstopte neus van kunt krijgen weet ik niet.. Ik dacht dat dat voornamelijk om misselijkheid ging.