Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hedwig
Hallo allemaal, Ik heb een tervuerense herder Sjef van 9 jaar. Hij heeft een onstoken anus en inwendig onderzoek deed hem veel pijn. We hebben nu anti biotica en pijnstillers. Ook heb ik weer eens een wormonderzoek laten doen. Er zijn geen wormeieren gevonden, maar wel ben ik enigzins uit het lood. De dierenarts vindt de poep namelijk veel te hard. Hij zei: 'als je het potje schudde, hoorde je het tikken.' Ik vond het juist een mooie drol: smeuig en glanzend en goed gevormd. Wel met veel gras erin. De dierenarts raad aan om een of andere gel te gebruiken om de stoelgang soepeler te laten gaan...
Sjef eet bijna z'n hele leven rauw en hij poept niet altijd hetzelfde. Dat hangt af van wat hij heeft gegeten. Eigenlijk is het vaak aan de zachte kant. Vind ik.
Maar nu ben ik in de war van zo'n groot verschil in visie. Wat ik een mooie, beetje zachte, drol vind, noemt de dierenarts keihard.
Ik vraag me af of iemand dit herkent.
Vast bedankt voor het meedenken!
Door eelke
Niet wit/geel of met stukjes onverteerd bot. Hij moet zo stevig zijn dat je hem eigenlijk op zou kunnen pakken zonder zelf hele vieze vingers te krijgen. Zo heb ik het begrepen...
Door hedwig
Dank jullie wel voor de snelle reacties! En de mooie plaatjes. Heel handig!!!
'Onze' poep zit tussen 2 en 3 in, maar ik kreeg best vieze handschoenen.
Ik begrijp die dierenarts niet, maar voel me wel beter. Ik ben niet gek. het waren echt geen harde knikkers.
Door Lizzy
hedwig schreef:Dank jullie wel voor de snelle reacties! En de mooie plaatjes. Heel handig!!!
'Onze' poep zit tussen 2 en 3 in, maar ik kreeg best vieze handschoenen.
Ik begrijp die dierenarts niet, maar voel me wel beter. Ik ben niet gek. het waren echt geen harde knikkers.
Tussen 2 en 3 is perfect dus ik zou zeggen "laat maar kletsen".
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door