Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuikuhnek
Vandaag toch maar naar de DA gegaan omdat ik het raar vond dat een hond van 4 maanden als een dooie achter me aan sjokt.
Hij zag dat hij licht mankte en hij gaf pijn aan op rechts.
Foto's gemaakt en na heel,goed bestuderen zag hij een lichte vorm van LPA op rechts en wat tekenen van groeipijnen.
Hij gaf aan dat het mogelijk los gaat lopen omdat er een kans bestaat dat het nog vast groeit. Tot 5 maanden kan het los zitten. Links zit echter al volledig vast.
Hij heeft in elk geval geen OCD of LPC.
Maar evengoed baal ik wel.
Door constance.blokzijl
Dat is inderdaad goed balen!
De tips die ik gekregen heb bij groeipijn was extra zalmolie (ik heb die van Grizzly gekocht) ik heb het groeipijndieet gevolgd, en bone broth gegeven (nog steeds trouwens )

Wandelen en spelen ingekort uiteraard.
Heel veel succes!! En hopelijk draait het alleen uit op groeipijn
Door Lizzy
Kuikuhnek schreef:Vandaag toch maar naar de DA gegaan omdat ik het raar vond dat een hond van 4 maanden als een dooie achter me aan sjokt.
Hij zag dat hij licht mankte en hij gaf pijn aan op rechts.
Foto's gemaakt en na heel,goed bestuderen zag hij een lichte vorm van LPA op rechts en wat tekenen van groeipijnen.
Hij gaf aan dat het mogelijk los gaat lopen omdat er een kans bestaat dat het nog vast groeit. Tot 5 maanden kan het los zitten. Links zit echter al volledig vast.
Hij heeft in elk geval geen OCD of LPC.
Maar evengoed baal ik wel.
Ja, dat kan ik me levendig voorstellen. Getverdemme..... Heb je verder nog adviezen gekregen mbt voeding/voedingssupplementen/beweging?
Door Siberienne
Ah wat balen, niet fijn deze boodschap. Daar gaat de onbezorgde puppy-tijd :-\
We duimen dat het toch nog vastgroeit en goed afloopt!
Door Kuikuhnek
Tja, minder calcium. Hij zegt dat door het hoge vochtgehalte het calcium iets te hoog zou zijn. Hij zegt dat je moet uitgaan van droge stof en carnibest heeft 61% vocht.
Dan zou je uitkomen op 1.2 en geen 0,48. Maar daar maak ik me niet zo druk om gezien wat ik hier allemaal gelezen heb.
Verder een maand rust en dan een nieuwe afspraak. Maar het is zeer waarschijnlijk domme pech met een verstuiking. Links is prima.
Door Kaio
hmm da's minder. :-\

Fozzy heeft LPA links, dat stuk is idd wel goed vastgegroeid, maar wel duidelijk te zien op rontgenfoto , daar heeft hij ED gr 3 voor gekregen. Zoiets kan van een trauma komen. Nu hebben wij het vast niet opgemerkt omdat zijn hypermobile pols natuurlijk zijn gang dusdanig verklote dat je dat dan niet ziet.
(Hij is wel later geopereerd aan ED maar dan aan LPC op zijn vrije poot )
Door Kuikuhnek
Ik hoop dat het vastgroeit. Dat hij dan graad drie krijgt zal me een worst zijn ik ben er verder niks mee van plan.
We gaan gewoon rustig aan doen voorlopige maar wel veel wandelen. Veel rechtlijnige beweging en proberen wat vaker te zwemmen.
Links zag er sowieso strak uit dus ik ga er niet vanuit dat hij daar ook ED gaat krijgen. Sowieso mankt hij heel licht, je ziet het amper en met gewoon wandelen zie je helemaal niks.
Door Kuikuhnek
Vandaag was D-day, ik hoor eigenlijk te slapen want heb nachtdienst.
Maar mijn vrouw belde net op, met het goeie nieuws dat we een van de weinige zijn waarbij het vastgegroeid is.
Er is dus niks meer aan de hand, geen LPA, geen artrose niks.
Nu hopen dat ik kan slapen want ik ben nogal euforisch.
Hebben al die weken rust zijn nut bewezen.
En de puppy gelatinaat en de zalmolie mogelijk ook, we zullen het nooit weten.
Maar ik ga er mee door.
We mogen weer gaan opbouwen qua beweging en hij mag weer los. :D
Door Lizzy
Kuikuhnek schreef:Vandaag was D-day, ik hoor eigenlijk te slapen want heb nachtdienst.
Maar mijn vrouw belde net op, met het goeie nieuws dat we een van de weinige zijn waarbij het vastgegroeid is.
Er is dus niks meer aan de hand, geen LPA, geen artrose niks.
Nu hopen dat ik kan slapen want ik ben nogal euforisch.
Hebben al die weken rust zijn nut bewezen.
En de puppy gelatinaat en de zalmolie mogelijk ook, we zullen het nooit weten.
Maar ik ga er mee door.
We mogen weer gaan opbouwen qua beweging en hij mag weer los. :D
:circle: :circle: :circle:

Fantastisch nieuws! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door