Moderator: Lizzy
hamada schreef:Door een dierenfysiotherapeut kreeg ik de tip om collageen type II te geven. Maar weety niet of dat ook al in Doils zit?Collageen schijnt idd een goeie te zijn bij artrose, van iemand kreeg ik Flexadin aangeraden, maar daar zit verder zoveel troep in
- pien - schreef:Collageen schijnt idd een goeie te zijn bij artrose, van iemand kreeg ik Flexadin aangeraden, maar daar zit verder zoveel troep inDit lijkt me niks toevoegen aan de Corta RX. Daar zit al glucosamine en chondroitine in. Bone broth zit volgens mij vooral chondroitine in. En collageen. En hatseflatszuur. Ik moet even gaan zoeken hoe dat zuur ook alweer heet dat goed is bij gewrichtsproblemen. Kom er op terug!![]()
Zit dat niet ook in bone broth of haal ik nu dingen door de war?
Lizzy schreef:Zit duivelsklauw niet al in Corta RX? CBD olie heeft wel even nodig. Bij mij werkte het pas na twee weken.
Maar ik ben het met Kaela eens, als je geen verbetering kunt bewerkstelligen met de natuurlijke middelen (en Corta RX moet echt wel helpen) dan zou ik er pijnstillers bij gaan geven. Is het wel echt artrose? (ik weet niet hoe het is vastgesteld en ik kan mij het verleden van het topic niet meer voor me halen).
- pien - schreef:Even een update (ik ben gaan spitten in de mails over en weer met de stichting):
Ik heb een (vage/bewogen) foto vanuit het bosasiel plus dat mijn da zag dat hij pijn had toen hij in de praktijk ging liggen. Ze voelde z'n heupen en zei dat die aardig vast zaten. Vanuit het bosasiel werd meer over z'n achterpoten gepraat, dat daar een probleem zat.
Ik heb geen ervaring met een hond met artrose maar ben, na inlezen hier, vrijwel meteen begonnen met Corta RX en Doils Joint, daar kwam een paar weken later de Golden Paste nog bij. Ik verwachtte er misschien wonderen van maar wilde eerst de alternatieve spullen proberen voor ik hem op pijnstilling zette.
Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij alsnog met pijn loopt...
Lizzy schreef:Dit lijkt me niks toevoegen aan de Corta RX. Daar zit al glucosamine en chondroitine in. Bone broth zit volgens mij vooral chondroitine in. En collageen. En hatseflatszuur. Ik moet even gaan zoeken hoe dat zuur ook alweer heet dat goed is bij gewrichtsproblemen. Kom er op terug!Super
Anne in Duitsland schreef:Ik heb Max sinds een week of zo ook op CBD-olie (2,75%) en golden paste, naast Corta en Doils, en heb om te testen zijn pijnstiller (Cimalgex 80 mg, krijgt hij sinds een week of drie) teruggebracht van driekwart pil (oftewel 60 mg) naar een halve pil (oftewel 40 mg). En hij knapt er echt van op! Gisteren was hij na de wandeling van een uur nog even bij de buurhond de tuin in geglipt (die waren mee wezen wandelen) en toen hij weer naar buiten kwam, danste vrolijk springen naar ons toe in een soepel galopje. Zo heb ik hem in tijden niet gezien! Als de CBD echt pas na een week of twee werkt, dan staat ons nog wat te wachten, haha!Wat fijn voor Max en jullie
- pien - schreef:Wat fijn voor Max en jullieWat ik bedoelde was: CBD-olie is zeker de moeite waard om even vol te houden!
Anne in Duitsland schreef:Dat snap ik hoor meissie
Wat ik bedoelde was: CBD-olie is zeker de moeite waard om even vol te houden!
- pien - schreef:Dat snap ik hoor meissieDat je niet denkt dat ik je topic kwam vervuilen met mijn succesverhalen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Anne in Duitsland schreef:Dat je niet denkt dat ik je topic kwam vervuilen met mijn succesverhalenIk lees veel succesverhalen over CBD-olie hoor, en dan denk ik 'zou het echt? ? ?'![]()
![]()
Maar om je topic even te vervuilen met nog een succesverhaal: vandaag met Max bij de homeo-da geweest, en zijn testikeltumor is niet alleen niet gegroeid in de afgelopen 11 maanden, maar zelfs nog ietsje kleiner geworden! Ik hou dat natuurlijk zelf ook in de gaten, en ik meen toch echt te voelen dat de testikel ietsje kleiner is geworden sinds Max CBD-olie krijgt. Ik hoop het!
hamada schreef:Door een dierenfysiotherapeut kreeg ik de tip om collageen type II te geven. Maar weety niet of dat ook al in Doils zit?Dat zit alleszins in Primeval Gelatinaat.
Gittje2 schreef:Dat zit alleszins in Primeval Gelatinaat.Bedankt voor de tip!
Lizzy schreef:Ik zag deze voorbij komen: http://www.diergeneeskunde.nl/nieuws/20 ... e-artrose/Dankjewel Lizzy!