Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sam_ziva
Ziva heeft afgelopen winter bloed bij de ontlasting gehad. Ik heb toen direct overleg gehad met de weekenddienst en na overleg besloten dat het niet ernstig was. Ik werk zelf ook in de medische sector en weet van acute situaties en bloed bij de ontlasting.

Vorige zondag was ze aan de diarree en ook daar weer bloed bij. Maar wederom niks ernstigs. Het was, net als de vorige keer, geen hele hoeveelheden maar wel rood. Ik ben bij de dierenarts geweest ondertussen want Ziva is 10 en het kan natuurlijk ook ernstiger zijn.
De dierenarts was ik nog niet eerder geweest. Vroeg naar de voeding en of ik ooit wel eens ontwormd had.
Heb gezegd dat ik zelf samenstel en na drie jaar maandelijks poeponderzoek op wormen en ze nooit 1 besmetting gehad had, ik het wel geloofde.
De dierenarts is geen discussie aangegaan en heeft Ziva goed nagekeken en kon niks vinden behalve dat ze in top conditie was :biggrin2:
Ik moest dus ontwormen van hem en als het dan nogmaals voorkwam moesten we het over voeding hebben. Als die 2 uitgesloten waren konden we verder gaan kijken. Ik heb maar een ontwormingspil gekocht en gegeven maar geloven doe ik er niet in.

Het meest bizarre was dat hij het had over dat het bloed ook kon komen door de campylobacter. Het zei me wel wat maar ik zit er niet meer bijzonder in. Ik kreeg een folder mee over deze bacterie.
Toen ik deze las stonden er de voor en nadelen van BARF in en wat "wetenschappelijke" feitjes. Hij zei er nog bij; ter lering en vermaak. Het was vooral vermaak.

Ik zit dus nog steeds met de vraag wat dat bloed kan zijn. Ze heeft het dus nu 2x eenmalig gehad.
Zou ze wat scherps van straat gesnaaid hebben? Of moet ik toch terug om ernstiger zaken uit te sluiten?
Door eelke
Helder bloed bij de ontlasting duidt meestal op iets in het laatste stuk darm. Hier hebben ze het ook wel eens bij of harde ontlasting, of bij diarree. Ik ga er eigenlijk dan altijd vanuit dat het een gesprongen adertje is en maak me er niet druk om...
Door Lizzy
eelke schreef:Helder bloed bij de ontlasting duidt meestal op iets in het laatste stuk darm. Hier hebben ze het ook wel eens bij of harde ontlasting, of bij diarree. Ik ga er eigenlijk dan altijd vanuit dat het een gesprongen adertje is en maak me er niet druk om...
Dit is ook mijn ervaring. Het komt wel eens voor als de hond erg perst. Heeft ze dan diarree of juist heel harde ontlasting?
Door sam_ziva
Afgelopen zondag had ze diarree. Wat voor ontlasting ze van de winter had weet ik eigenlijk niet meer.
Een gesprongen adertje zal het wel geweest zijn. Dankjewel.
Door Lizzy
sam_ziva schreef:Afgelopen zondag had ze diarree. Wat voor ontlasting ze van de winter had weet ik eigenlijk niet meer.
Een gesprongen adertje zal het wel geweest zijn. Dankjewel.
Vaak als honden flink diarree hebben gaan ze ook zitten persen en dan kan zoiets wel gebeuren. Ik zou het voorlopig gewoon scherp in de gaten houden.
Door Ringetje
Wat dat betreft zijn honden een beetje vergelijkbaar met mensen.
Mijn hond had laatst ook bloed in zijn ontlasting dus ik lees even mee.
Als het inderdaad helder rood bloed is, zit het aan het einde van de darm. Dat was bij die van mij het geval.
Wanneer het vermengd is met de ontlasting zou ik het beter in de gaten houden.
Misschien ook proberen te zorgen dat je hondje genoeg drinkt zodat de ontlasting niet te hard wordt
en het dus geen gesprongen adertje kan zijn. Dat probeer ik nu in ieder geval (lukt nog niet heel erg haha)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door