Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tess06
tess heeft al een aantal jaren last van artrose in haar linker schouder.
nu een week geleden wou ze niet lopen omdat haar rechterpoot zeer deed.
dus bij de d.a. geweest en pijnstillers mee gekregen om te kijken of dat hielp.
dat doet het gelukkig wel, maar dat waren zware pijnstillers die ze niet de rest van haar leven mag slikken.

hij adviseerde om naast haar supplementen: corta rx( die kende de d.a. niet) en de doils joint
om ook te beginnen met flexadin advanced en een pijnstiller , na 4 weken zou de pijnstillers moeten kunnen stoppen.
maar ben ik dan niet alles dubbelop aan het geven?
wat is wijs?
Door eelke
Flexadin ken ik eigenlijk niet.

Wat voor pijnstillers heeft ze nu? En hoe oud is ze?

Als je al verbetering zag zou ik zo doorgaan zoals het ging, met corta rx, doils, en pijnstillers. Heeft de dierenarts gezegd hoe en waarvoor de flexadin werkt?
Door Lizzy
Corta RX bevat Glucosamine + MSM + duivelsklauw + chondroitine en dergelijke. Doils joint bevat visolie, omega 3. Beide zijn andere middelen maar vullen elkaar in mijn ogen uitstekend aan. Ik heb met Corta RX echt super goede ervaringen.

Dit zijn de ingrediënten van Flexdin: Ook bevat Flexadin Advanced haver- en roggemeel, biergist, havermout, glycerine, kippenleverpoeder, lijnzaadolie, maltodextrine, pectine, calciumsulfaat dihydraat en sojaolie. En echt, dat gaf ik niet aan mijn hond. Wat een troep.
Door tess06
Tess is 11 .En krijgt al 6 jaar corta rx en doils joint.
Nu heeft ze vorige week niet willen lopen omdat ze pijn had in haar rechter voorpoot.
Ze heeft artrose in haar linker voorpoot.
Nu heeft ze een week lang previcox pijnstillers gehad. Hier doet ze het goed op maar deze zijn te zwaar om voor de rest van haar leven te slikken. Zodra ik stop met de pijnstillers heeft ze meteen de volgende dag weer last met lopen.
Nu zou de flexadin advanced moeten zorgen dat de antilichamen die worden geproduceerd bij artrose worden stop gezet. Samen met de pijnstillers cimalgex moet ze die 4 weken gebruiken. Daarna zou ik moeten kunnen stoppen met de pijnstillers.
Door eelke
Volgens mij is previcox ook een nsaid, net als metacam en rimadyl. Van die laatste twee weet ik sowieso dat je die wel lang kunt geven (mits je hond het er goed op doet natuurlijk).

Ik zou het op zich niet zo gek vinden hoor, een hond van 11 met artrose dagelijks pijnstillers geven.

Maar eerst maar eens kijken hoe die rechter poot geneest, beterschap!
Door Lizzy
tess06 schreef:Tess is 11 .En krijgt al 6 jaar corta rx en doils joint.
Nu heeft ze vorige week niet willen lopen omdat ze pijn had in haar rechter voorpoot.
Ze heeft artrose in haar linker voorpoot.
Nu heeft ze een week lang previcox pijnstillers gehad. Hier doet ze het goed op maar deze zijn te zwaar om voor de rest van haar leven te slikken. Zodra ik stop met de pijnstillers heeft ze meteen de volgende dag weer last met lopen.
Nu zou de flexadin advanced moeten zorgen dat de antilichamen die worden geproduceerd bij artrose worden stop gezet. Samen met de pijnstillers cimalgex moet ze die 4 weken gebruiken. Daarna zou ik moeten kunnen stoppen met de pijnstillers.
Oh zo, ze krijgt al Corta RX!
Mjah, vind je echt? Mijn Brutus heeft van zijn.... jeetje ik weet het niet eens meer maar volgens mij 9de/10de tot zijn 14de pijnstillers geslikt waaronder Previvox en Meloxicam. Ik stopte daar dus niet mee maar gaf het elke dag, minimale dosis.
Mijn Podenco Estrella is inmiddels 12 jaar. Heeft lichte arthrose wat wel klachten gaf maar met Acupuntuur nog te verhelpen was.
Helaas is het u wat heviger geworden. ze sleept meer met haar achterpoten en zwikt zo nu en dan door haar schouder waardoor ze soms ten val komt. Heel vervelend allemaal, maar op de foto's is niets bijzonders te vinden.
Ik ga wel verder met behandelingen, maar ze had meer pijn. Dank zij een kennis heb ik copaiba olie mogen proberen. een paar druppels gaven verandering. Ze werd weer vrolijker en liep ietsje beter.
De druppels zijn op en heb nu nieuwe in bestelling.
Het mooie van dit spul is dat het veel sterker ontstekingsremmend is en qua pijnvermindering sterker dan CBD olie.
Ik vind het het proberen waard.

Ze krijgt al jaren golden paste op basis van kurkuma zwarte peper en cocosolie. Daarnaast MSM tabletten, zalmolie, groenlipmosselpoeder, en artho van Puur.
Dit helpt dus niet meer voldoende, vandaar dat ik blij met de ontdekking van Copaiba olie.

Artsen schrijven liever die NAISD voor en nog een ander middel wat oorspronkelijk ingezet wordt bij Epileptie (werkt verdovend op de neurotransmitters) Dit ga ik voorlopig dus niet doen aangezien de bijwerkingen erger zijn dan de kwaal momenteel.

Overigens mag ik in mijn handen klappen want de arhtrose is op de foto's duidelijk niet ernstig dus men vermoedt een hernia. Die kan dus met Orhtomanuele therapie verholpen worden en pijn kan dus met iets anders bestreden worden.
;)
Heel veel sterkte met jouw hond.
Door *Remy*
Ik geef de flexadin advanced al enige tijd aan mijn jongen met lpc en artrose in beide elleboogjes. Er zit blijkbaar collageen type II in, wat ook bij mensen met atrose wordt ingezet. Het moet de afweercellen, die ontstaan bij de ontstekingen in t gewricht uitschakelen waardoor de collageenafbraak wordt gestopt. Ik heb er meerdere positieve reacties over gehoord. Joon doet t momenteel goed op n minimale dosis Rimadyl, hoge dosis Solgar Glucosamine/chondroitine/MSM, Solgar omega 3 triple, groenlipmossel en dus de flexadin advanced. En natuurlijk de dagelijkse Golden paste. Hij mankt niet meer, rent, zwemt en loopt weer graag mee. De collageen type II zit trouwens alleen in de advanced versie van Flexadin, niet de andere, goedkopere varianten :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door