Hallo allemaal,
Gizmo heeft het laatste jaar om de haverklap last van verstopte en ontstoken anaalklieren (vooral de rechterkant). Vaak geeft ze het te laat aan, waardoor er alweer een onsteking (grote verstopte bult) zit en we naar de dierenarts moeten. Nu is dat een erg pijnlijk gebeuren en we vinden het niet fijn dat ze constant weer aan de antibiotica worden gezet. Nu had de dierenarts het er al over om ze te verwijderen, maar daar schijnen nogal wat risico's aan verbonden te zijn (dat zegt de da niet maar dat lees ik op internet).
Weten jullie ook wat ik het beste kan doen? Ik weet dat maandelijks uitknijpen allemaal maar ervoor zorgt dat ze weer sneller gevuld worden, maar gelukkig wil onze trimster het controleren en zonodig uitknijpen. Ze vertelde me echter dat anaalklieren wel binnen 12 uur overvuld kunnen raken.
Zijn er ook natuurlijke middeltjes die hiertegen helpen en waar jullie ervaring mee hebben? Ik kwam via Google op SanaVesta en AnalEnzym, maar helpt dit echt? Gizmo eet KVV en heeft wel goede stevige ontlasting.
Ik hoop dat jullie wat goede tips voor me hebben!