Ik heb een 7 jarige teef kruising staff/pitt genaamd Dana die volgens de bloedresultaten acute pancreatitis moet hebben! Waarde 1542!!
Ik moest gister medicijnen ophalen, maar de arts zat eigenlijk klaar om haar op te nemen. Euhhh niet nodig want ze braakt niet, geen diarree, geen koorts, heel veel eetlust.. DA zat letterlijk met haar bek vol tanden, daar haar waarde zo hoog zijn dat Dana eigenlijk doodziek zou moeten zijn!
Maar we beginnen bij het begin! Dana is een zwarte hond van helaas een verkeerde fok (moeder x zoon), met huidproblemen (schilfers, soms olifantenhuid enz) met voeding heb ik de huid altijd redelijk goed gehouden.
Op 24-12-2016 werd ik 's morgen wakker en had mijn hond een dikke bal onder haar oog. Naar de DA ja kan kiesontsteking zijn, dus pijnstilling en antibiotica mee. En weg was het!
Op 29-04-2017 hetzelfde verhaal, dikke bal onder haar oog maar nu een voorloop van 2 weken met hele schilferige vacht. Dus DA anti-allergie prik en wederom antibiotica voor de bal. En weer weg was het!
Op 22-07-2017 weer! Vacht + bal! Hmmm zegt de DA toch maar foto na de vakantie van de kies en weer dezelfde medicijnen. Dit keer had ze ook een soort extra tepel (was het niet), ja zegt de DA weghalen en kijken wat het is! Maar op 23-07-2017 was deze plek paars omrand!! 24-07-2017 weer terug naar de DA, nou die wisten het ff niet meer.. zeker omdat ze na deze prikken het heeft gekregen en daar niet allergisch voor is. Zelfde verhaal laten we het weghalen.. maar Dana vertoonde in de dagen voor de 22ste (en daarna ook) raar gedrag: eten pikken waar ik bij sta, slopen van de raarste dingen, plassen in huis, 20x plassen buiten (wat ze normaal alleen doet met loopsheid) gewoon niet de Dana die ik ken.
Op 25-07-2017 echo gemaakt van haar buik in de hoop iets te vinden, daar ze dachten aan baarmoederontsteking. Maar niet raars, ja bijnieren waren niet makkelijk te zien en de pancreas vertoonde onregelmatigheden. Dus bloedtappen > vervolg acute pancreatitis!!
Paars omrand plek is er ook niet meer trouwens!
Zoals je kan lezen een raar verhaal, nou ben ik dit wel gewend met mijn dieren. Maar hier kan ik niets mee!!
Volgens de DA hoeft ze geen enzymen of pancreas te hebben daar haar ontlasting goed is. Maar ze moet wel Low Fat eten.
Dus wat gaan we haar voeren????
Ik heb al best veel gelezen, maar dat zijn diëten die voor honden zijn met braken en diarree enz. Dat heeft mijn hond niet! Ze heeft verder geen symptomen die lijken op pancreatitis, maar volgens het bloedonderzoek heeft ze het wel?!
Daar ze geen vet mag, zit ik een beetje... Ze lust ook niet alle soorten wild (parelhoen, eend, konijn enz), rund is te vet, verschillende soorten botvlees zijn ook vet? Dus HELP!!!!